arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰

آتش سوزی در یکی از مخازن نفتی عربستان / ریاض: اقدام خرابکارانه ناشی از حملات پهپادی یمن بود

وزارت انرژی عربستان بامداد جمعه با تأیید ضمنی حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب این کشور از آتش سوزی در یکی از مخازن ایستگاه فراورده‌های نفتی در جیزان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت انرژی عربستان بامداد جمعه با تأیید ضمنی حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب این کشور از آتش سوزی در یکی از مخازن ایستگاه فراورده‌های نفتی در جیزان خبر داد.

یک مقام مسؤول در وزارت نفت عربستان اقدام را یک "اقدام خرابکارانه" خواند و ضمن تأیید وقوع آتش سوزی در ایستگاه توزیع فراورده‌های نفتی در جیزان، مدعی شد که این آتش سوزی آسیب جانی نداشته است.

این مقام مسؤول که به نامش اشاره نشده به خبرگزاری رسمی این کشور (واس) گفت: حمله به تأسیسات حیاتی را که هدف از آن ضربه زدن به امنیت صادرات نفتی است، محکوم می‌کنیم.

المیادین نیز به نقل از وزارت نفت عربستان گزارش داد که سایت فراورده‌های تولید نفت جیزان در جنوب غرب عربستان هدف پرتابه یمنی‌ها قرار گرفته است.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر می شود که برخی کاربران سعودی در شبکه‌های اجتماعی از تعطیلی برخی فرودگاه‌های عربستان و انفجار در شماری از آنها خبر دادند.

رسانه‌های سعودی پنجشنبه شب ضمن تأیید حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان اعلام کردند که این کشور هدف هشت فروند پهپاد یمنی قرار گرفته است.

این کشور مدعی شد که پهپادها را بر فراز شهر خمیس مشیط در جنوب سعودی رهگیری و منهدم کرده است.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

نظرات بینندگان