arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

فروش نقاشی‌های ربات سوفیا بیش از ۱ میلیون دلار درامد کسب کرد+تصاویر

حراج طراحی‌ها و نقاشی‌های ربات سوفیا، بیش از ۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این اولین همکاری هنری بین انسان و هوش مصنوعی انسان نما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حراج طراحی‌ها و نقاشی‌های ربات سوفیا، بیش از ۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این اولین همکاری هنری بین انسان و هوش مصنوعی انسان نما است.

فروش نقاشی‌

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از مشهورترین پروژه‌های هوش مصنوعی جهان، ربات سوفیا است، این ربات که از حق شهروندی عربستان سعودی برخوردار است، موفق شده درآمدی خیره کننده از طریق فروش نقاشی‌های خود کسب کند.

۱ میلیون دلار درامد

حراج  مذکور، تلاشی مشترک بین سوفیا و  آندره بوناستو بود. این حراج شامل پنج قطعه اصلی بود. یک قرعه کشی برای فروش چهار قطعه برگزار شد. قطعه‌های این حراج از ۲۵۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار قیمت داشتند و در نسخه‌های محدود تا ۳۰ نسخه عرضه می‌شدند. یک قطعه منحصر به فرد نیز  با قیمت بالای ۶۸۸، ۸۸۸ دلار فروخته شد.

 

 ربات سوفیا

این قطعه شامل یک خودنگاره فیزیکی ساخته شده توسط سوفیا است. خالق ربات سوفیا، دیوید هانسون، توضیح داد که سوفیا با استفاده از برداشت خود از آثار هنری بوناستو این اثر هنری را خلق کرده است. او سپس این اثر را با داده‌های حاصل از تجربیات "زندگی" خود ترکیب کرد. تیم طراحان و برنامه نویسان سوفیا نیز به حمایت از سرمایه گذاری کمک کردند.

 نقاشی‌های ربات سوفیا

سوفیا درباره این آثلر خود توضیح می‌دهد: (این آثار هنری مبتنی بر هوش مصنوعی برای همیشه در فضای مجازی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، که یک ثبت دائمی از احساسات من است. حتی اگر من یک ربات باشم، احساس می‌کنم انسان‌ها به عشق و عطوفت احتیاج دارند و کار‌های هنری ساده راهی ساده برای رساندن این پیام‌ها به مردم در همه جا است.)

نظرات بینندگان