arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰

درامد بالای هواوی با وجود تحریم‌های سنگین ایالات متحده

برند چینی هواوی، با وجود تحریم‌های ایالات متحده، در سال ۲۰۲۰ درآمد بالایی کسب کرده است  این موضوع را می‌توان با نگاهی به گزارش سالانه هواوی که از سال ۲۰۲۰ منتشر شده، مشاهده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برند چینی هواوی، با وجود تحریم‌های ایالات متحده، در سال ۲۰۲۰ درآمد بالایی کسب کرده است  این موضوع را می‌توان با نگاهی به گزارش سالانه هواوی که از سال ۲۰۲۰ منتشر شده، مشاهده کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،   این شرکت گزارش داد که درآمد فروش هواوی ۸۹۱.۴ میلیارد CNY (۱۳۶.۷ میلیارد دلار) با سود خالص ۶۴.۶ میلیارد CNY (۹.۹ میلیارد دلار) بود. بر این اساس، درآمد هواوی،   ۳.۸ ٪ در سال و سود این شرکت نیز، ۳.۲ ٪ در سال افزایش داشته است.

هواوی در گزارش خود نوشته است: (این آمار در حالی منتشر شده است که تحریم‌های آمریکا علیه شرکت ما از  سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ تعیین شده بود. در طول یک سال گذشته، ما در برابر مشکلات قوی شده ایم. ما برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود، کمک به مبارزه با همه گیری و حمایت از بهبود اقتصادی و پیشرفت اجتماعی در سراسر جهان به نوآوری ادامه داده ایم. ما همچنین از این فرصت برای پیشرفت بیشتر  خود استفاده کردیم و منجر به عملکردی شدیم که تا حد زیادی مطابق با پیش بینی‌ها بود.)

درامد حاصل از قاره آمریکای هواوی، ۲۴.۵ درصد کاهش یافته است در حالی که فروش داخلی چین ۶۶ درصد از درآمد شرکت در مقابل ۵۹ درصد در سال ۲۰۱۹ بوده است. این شرکت به لطف راه اندازی تهاجمی ۵G در چین شاهد رشد در تجارت مخابراتی بی سیم خود بوده است.

درامد بالای هواوی

البته، فروش گوشی‌های هوشمند هواوی کاهش یافته و سهم بازار خود را به سایر تولید کنندگان چینی در برخی از بازار‌های اروپا از دست داده است  و این  اولین باری بود که این شرکت افت فروش (هرچند ناچیز) را گزارش کرد. همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده است، تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی در سال ۲۰۱۹ منجر به "سخت‌ترین سال ثبت شده" این شرکت شده است.

با نشانه‌هایی از کند شدن تجارت تلفن‌های هوشمند، هواوی موفق شده است در سایر زمینه‌های تجاری از جمله کشاورزی هوشمند، مراقبت‌های بهداشتی و اتومبیل‌های الکتریکی نیز  رشد کند و زنجیره تأمین جهانی هواوی که به شدت به آن اعتماد می‌کند مختل شده است.

نظرات بینندگان