arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۰

صندوق بین‌المللی پول: کرونا احتمال بروز ناآرامی در جوامع را افزایش داده

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که شیوع کرونا به نابرابری‌ها در سراسر دنیا دامن زده و احتمال بروز ناآرامی در جوامع مختلف وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که شیوع کرونا به نابرابری‌ها در سراسر دنیا دامن زده و احتمال بروز ناآرامی در جوامع مختلف وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که خانواده‌های فقیر ضربه شدیدی از شیوع کرونا دیده‌اند و خسارتی که این ویروس به آموزش و پرورش وارد کرده، ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.

در این گزارش آمده است: شیوع کووید-۱۹ نابرابری پیشین در درآمدها و دسترسی به خدمات اولیه عمومی همچون خدمات بهداشتی و واکسیناسیون را در کشورها وخیم‌تر کرده است.

این گزارش حاکی است: اخلال در آموزش، تاثیرات طولانی مدت بر کودکان و جوانان از جمله در خانواده‌های فقیر دارد و پویایی اجتماعی را تهدید می‌کند.

این گزارش هشدار داد که اتکای فزاینده به کار و مدارس دیجیتال این تاثیرات را وخیم‌تر کرده و باعث می‌شود کارگران دارای مهارت کمتر، در یافتن شغل با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

صندوق بین المللی پول هشدار داد: از همین رو، جوامع ممکن است شاهد قطبی شدن بیشتر، کاهش اعتماد به دولت و ناآرامی اجتماعی شوند.

این صندوق در گزارش خود خواستار افزایش برخی مالیات و بهبود وضع جمع آوری مالیات به منظور تامین بودجه لازم برای افزایش امنیت و ایمنی اجتماعی شد.

نظرات بینندگان