arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

حال سخنگوی سازمان انرژی اتمی مساعد است / کمالوندی از ارتفاع چند متری سقوط کرده بود / کلاه ایمنی مانع آسیب جدی به او شد / منابع بیمارستانی: او باید ۴۸ ساعت تحت مراقبت باشد

استفاده از کلاه ایمنی مانع بروز آسیب جدی به بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حادثه‌ای‌ در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: استفاده از کلاه ایمنی مانع بروز آسیب جدی به بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حادثه‌ای‌ در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) شد.

طبق بررسی‌های خبرنگار ما، کمالوندی روز یکشنبه حین بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن از ارتفاع چند متری سقوط کرده و دچار شکستگی‌های سطحی از ناحیه پا و سر است.

وی پس از بروز حادثه به یکی از بیمارستان‌های کاشان منتقل شده و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته است.

منابع بیمارستانی گفتند: در این حادثه آسیب جدی به سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد نشده اما باید ۴۸ ساعت تحت مراقبت باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه به منظور بررسی یک حادثه تروریستی هسته ای به نطنز رفته بود تا پیامدهای وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی را از نزدیک مشاهده کند.

کمالوندی در باره این حادثه گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

کمالوندی افزود: بامداد یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

وی اضافه کرد: علت‌های حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی نیز عصر یکشنبه گفت: اقدامی که علیه مرکز غنی‌سازی نظنز انجام شد، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.

علی اکبر صالحی با اشاره به حادثه مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن اظهار داشت: اقدامی که علیه مرکز غنی‌سازی نظنز انجام شد نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: در روز ملی فناوری هسته‌ای آخرین دستاوردهای دانشمندان جوان و پرتلاش کشور به نمایش گذاشته شد و همزمان نیز چشم انداز رفع تحریم‌ها کاملا آشکار شد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای حق خود را برای اقدام علیه عاملین و آمرین و مباشرین محفوظ می‌دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همچنین برای ناکام گذاشتن اهداف آمرین این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت، به گسترش فناوری هسته ای از یک سو و تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان