arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

وزیر راه: اتوبوس حامل روحانی متخلف از پروتکل‌های کرونایی را جریمه کردیم/ قشم ایر تذکر گرفت/ پرواز آبادان – مشهد با ۱۲ صندلی خالی پرید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخلفی که در یکی از اتوبوس‌ها رخ داد و یک روحانی به مسافران اعلام کرد که نیازی به استفاده از ماسک نیست، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اتوبوس و شرکتی که این اتوبوس در آن مشغول به فعالیت بوده را پیدا کردیم و راننده و شرکت این اتوبوس مشمول جرایم پیش بینی شده قرار گرفتند و هم شرکت حمل و نقلی و راننده‌ای که خلاف پروتکل‌ها عمل کنند را جریمه می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخلفی که در یکی از اتوبوس‌ها رخ داد و یک روحانی به مسافران اعلام کرد که نیازی به استفاده از ماسک نیست، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اتوبوس و شرکتی که این اتوبوس در آن مشغول به فعالیت بوده را پیدا کردیم و راننده و شرکت این اتوبوس مشمول جرایم پیش بینی شده قرار گرفتند و هم شرکت حمل و نقلی و راننده‌ای که خلاف پروتکل‌ها عمل کنند را جریمه می‌کنیم.

محمداسلامی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی هزار واحد مسکونی پروژه یاس سفید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در تمام شهرها آغاز شده است اظهار داشت: پروژه مسکن ملی را از سه طریق و در سه شرایط دنبال می‌کنیم. در اولین وضعیت زمین را در اختیار مردم می‌گذاریم تا به صورت گروهی یا انفرادی خودشان ساخت و ساز مسکن را با تسهیلات ارائه شده انجام دهند. وضعیت دیگر این است که در مناطقی که با محدودیت‌ اراضی مواجه هستیم مجتمع‌سازی کنیم و واحدها را به مردم عرضه کنیم. در وضعیت سوم، در شهرهایی که زمین گران است ساخت و ساز مسکن را در قالب قراردادهای مشارکتی پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه 530 هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در مراحل مختلف اجرایی در دست ساخت است گفت: پروژه‌هایی که زودتر شروع شده‌اند و مردم نسبت به واریز وجه اولیه آ‌ن به موقع اقدام کرده‌اند در حال تحویل است به طوری که هفته گذشته واحدهایی از مسکن ملی در یزد را تحویل دادیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر پروژه‌ای که مردم در آن اقساط را زودتر واریز کنند و آورده‌های اولیه از سوی مردم به موقع پرداخت شود پیشرفت فیزیکی آن سریعتر خواهد بود و طبیعتا زودتر تحویل می‌شود.

اسلامی با اشاره به تکمیل مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر در دولت نهم و دهم با دو میلیون و 200 هزار واحد مسکونی طرحریزی شد و قرار بر این بود که عملیات تحویل تا سال‌های 90 و 91 انجام شود. در حال حاضر فقط 30 هزار واحد مسکن مهر از دو میلیون و 200 هزار واحد باقی مانده که در حال تکمیل است. تعدادی پروژه هم درگیر مسایل حقوقی هستند و در مراجع قضایی بررسی می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پرونده مسکن مهر تا پایان فرصت خدمت دولت، بسته خواهد شد.

وی درباره افتتاح و تحویل واحدهای مسکن ملی تا پایان دولت دوازدهم اظهار داشت: این موضوع بستگی مستقیم به همکاری مردم دارد و هر چه مردم در پرداخت و واریز اقساط خوش‌حساب‌تر باشند پروژه زودتر تحویل می‌شود اما پیش بینی ما این بوده که تا پایان عمر دولت 80 هزار واحد مسکن ملی افتتاح شود.

اسلامی درباره درخواست وزارت بهداشت مبنی بر اعمال محدودیت‌ها در انجام پروازهای داخلی و خارجی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی تمام درخواست‌های وزارت بهداشت که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده را عملیاتی کرده و حتی یک درخواست مصوب وزارت بهداشت نبوده که وزارت راه آن را به اجرا نرسانده باشد.

وزی تاکید کرد: باید توجه شود که در بحث برقراری پروازهای بین المللی معاهده‌ای چند جانبه با کشورها منعقد می‌شود و تصمیم‌گیری در این باره تشریفات قانونی مخصوص به خود را دارد اما هر آنچه درباره محدودیت یا لغو پروازهای خارجی دستور داده شده را اجرا کردیم.

اسلامی افزود: درباره پروازهای انگلیس اعلام کردند که این پروازها لغو شود که صریعا آن را به اجرا رساندیم سه روز گذشته نامه‌ای به ما ارسال شد مبنی بر اینکه وضعیت لندن تغییر کرده و می‌توان پروازها را دوباره از سر گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ کجای دنیا مانند ایران پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را در بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی به اجرا نرسانده است گفت: توانستیم برای حفظ سلامت مردم پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای را به اجرا برسانیم. از آبانماه جابجایی مسافر در هواپیما با 60 درصد ظرفیت هواپیما و در قطار و اتوبوس با 50 درصد انجام شده است که این سخت‌گیری در هیچ کشوری اعمال نشده و برای حفظ سلامت مردم زیان سنگینی را به صنعت حمل و نقل تحمیل کردیم و در حال حاضر دخل و خرج شرکت‌های هواپیمایی باهم نمی‌خواند.

اسلامی با اشاره به تخلفی که در یکی از اتوبوس‌ها رخ داد و یک روحانی به مسافران اعلام کرد که نیازی به استفاده از ماسک نیست گفت: با پیگیری‌های انجام شده اتوبوس و شرکتی که این اتوبوس در آن مشغول به فعالیت بوده را پیدا کردیم و راننده و شرکت این اتوبوس مشمول جرایم پیش بینی شده قرار گرفتند و هم شرکت حمل و نقلی و راننده‌ای که خلاف پورتکل‌ها عمل کنند را جریمه می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم آن روحانی که خلاف مقررات عمل کرده و بر خلاف منویات رهبری برای اجرای پروتکل‌ها رفتار کرده است را هم مورد جریمه‌های سنگین قرار می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی درباره برخورد با شرکت هواپیمایی قشم ایر در پرواز آبادان – مشهد که پروتکل‌های رعایت فاصله گذاری اجتماعی رعایت نکرده بودند گفت: متاسفانه این موضوع هم از مواردی است که در فضای مجازی تمام واقعیات را نشان نداده است. در حالی که خانمی که این فیلم را ضبط و منتشر کرده اعلام می‌کند مسافران مازاد در صندلی‌های خود پذیرش شده‌اند اما این هواپیما با 12 صندلی خالی پرواز را انجام دا د.

وی افزود: پرواز آبادان – مشهد قشم ایر قرار بود با هواپیمای ایرباس 320 انجام شود اما این هواپیما دچار نقص فنی شد و مجبور شدند از هواپیمای آر جی استفاده کنند که وقتی ظرفیت هواپیما کمتر می‌شود دیگر نتوانستند پذیرش 60 درصدی مسافر را رعایت کنند و به ناچار با پذیرش 80 درصدی پرواز را انجام دادند.

اسلامی ادامه داد: این شرکت هواپیمایی در فرودگاه آبادان از مسافران خواهش و التماس کرده که تعدادی از آنها از پرواز انصراف دهند تا با رعایت پروتکل‌ها این پرواز انجام شود اما فقط تعداد اندکی از مسافران این خواهش را پذیرفتند که من از آنها تشکر می‌کنم و مابقی حاضر به انصراف نشدند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به هر حال تذکرهای لازم به شرکت هواپیمایی قشم ایر داده شد.

نظرات بینندگان