arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

امام جمعه مشهد: یک عده چرا به صحبت رهبر معظم انقلاب با این همه علم و تجربه بی توجهی می کنند؟ البته ان شاء الله که نمی فهمند

محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد گفت: از جمله مواردی که دشمن موفق می شود به جامعه اسلامی ضربه بزند این است که فرد یا افرادی به دستور و فرمایش مقام معظم رهبری بی اعتنایی کنند و البته برخی مرتکب این بی اعتنایی شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: یک عده چرا به صجبت رهبر معظم انقلاب با این همه علم و تجربه بی توجهی می کنند؟ البته ان شاء الله که نمی فهمند، بی توجهی به دستور رهبری موجب ضربه خوردن نظام از دشمن می شود.
وی ادامه داد: اگر دشمن در این مدت ضرباتی مانند ترور شهید فخری زاده و یا انفجار مرکز نطنزرا زده به واسطه این گونه عوامل بوده است.   
امام جمعه موقت مشهد گفت: دشمن نشناسی یکی از این عوامل است و این که به حرف دشمن و امضایش اعتماد شود از مصادیق دشمن نشناسی است چرا که دشمن فقط امتیاز می گیرد و امتیاز نمی دهد.
فرزانه به غفلت از دشمن نیز اشاره کرد و افزود: با یک لحظه غفلت از دشمن ضربه می خوریم  و دشمن از عوامل نفوذی بلافاصله استفاده می کند همچنین ترس از دشمن نیز موجب فراموشی قدرت خودمان می شود  در نهایت ما را ضربه پذیر می کند.
وی کوچک شمردن دشمن و اختلاف و تفرقه را نیز از دیگر عوامل ضربه خوردن از  دشمن دانست و ادامه داد: هم اکنون تمرکز دشمن بر روی مشکلات اقتصادی کشور است ضمن این که ضعف اخلاق، معنویت و عدم ایمان به وعده های الهی از دیگر عوامل ضربه خوردن از دشمن است.
امام جمعه موقت مشهد گفت: در طول ۴۲ سال گذشته تاکنون هیچ روزی نبوده  که از طرف کفر و  استکبار جهانی مورد هجوم نباشیم و البته پرونده آنها در قبال همه امتها سیاه است و این موضوع مخصوص ملت ایران نیست.
فرزانه در خصوص دلیل این خصومت گفت: اولین دلیل این است که شما دینی را انتخاب کردید که اساسی ترین اصلش توحید در همه ابعاد زندگی و اطاعت از خداست و این یکی از گناهان در نظر کفر جهانی است.
وی ادامه داد : دومین گناه ما از نظر کفر جهانی تکیه بر عدالت، رفع تبعیض، اختلافات طبقاتی و گرسنگی و اقامه عدل جهانی است.
امام جمعه موقت مشهد گفت: شما مردم از محرومان و مظلومان دنیا دفاع می کنید حال آن که دشمن می خواهد در یمن و سوریه ظلم کند اما شما در کنار مظلومان علیه استکبار قرار  می گیرید.
فرزانه افزود: مطابق آمار جنبش انصار الله یمن، در این کشور به دلیل محاصره و جنگ هر پنج ثانیه یک کودک از مریضی، جنگ و گرسنگی فوت می کند.
وی اضافه کرد: جرم دیگر ما دفاع از خواست و اراده ملتها و تعیین حق سرنوشت آنهاست اما دشمنان می خواهند یک نظام شاهنشاهی چون عربستان تکلیف مردم را مشخص کند.
امام جمعه موقت مشهد به قدر و منزلت زندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: مگر زندگی در نظام اسلامی و با قوانین اسلامی نعمت کمی است؟ اگر به روزی برسیم که جامعه اسلامی به تمام معنا اسلامی شود اینجا به یک بهشت تبدیل می شود.
فرزانه خصومت استکبار جهانی با کشورمان را  ذاتی دانست و افزود: نمی توانیم با این شرایط که ذکر شد امیدوار باشیم که دشمنان بدون و جنگ منازعه رفتار کنند.
وی ادامه داد: یکی از سیاستمداران کهنه کار آمریکا به مسوولان کشورش گوشزد کرده است که  تیر ما به پرنده بلند پرواز شیعه در ایران نمی رسد چرا که شیعه ۲ بال عدالت خواهی و عاشورای حسینی دارد، شیعه در ایران با آرمان عدالت خواهی و عاشورای حسینی ترسی از مرگ ندارد و این شیعه شکار نخواهد شد.
امام جمعه موقت مشهد همچنین به توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان در کشورمان اشاره و بیان  کرد: این اقدام اثرات خوبی برای محرومان دارد و آنها احساس تنهایی نمی کنند و از طرفی این نوع اقدامات در ایران، حیرت جهانیان را در پی داشته است لذا در این ماه که حسنات چند برابر می شوند شایسته است به موضوع کمک به نیازمندان توجه ویژه کنیم.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی دیروز در خصوص اقامه نماز جمعه در این استان به خبرنگار ایرنا گفت: نماز جمعه این هفته به جز در مشهد در شهرهای فیروزه، زاوه، رشتخوار، جنگل، فتح آباد، تایباد و خواف نیز اقامه می‌شود که نسبت به هفته گذشته سه پایگاه کمتر شده است.
حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: با بهبود شرایط کرونایی از ۲۶ دی ماه پارسال تا سیزدهم فروردین امسال، نماز جمعه در تمامی پایگاههای استان اقامه شد.
وی اضافه کرد: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مشهد در صحن پیامبر اعظم(ص) و با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌ سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان