arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

مشاور وزیر نیرو: تعرفه آب و برق پس از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها افزایش پیدا می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور وزير نيرو از افزايش تعرفه آب، برق و گاز در كشور پس از اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها خبر داد و گفت: در اين رابطه، آبفاي كشور دو سناريو و قيمت پيشنهادي به دولت داشته كه تصميم نهايي در انتخاب هر يك از اين دو سناريو با رياست محترم جمهوري است اما در هر حال افزايش قيمت خواهيم داشت.

به گزارش ایسنا، مهدی ثمره هاشمي با بیان اینکه ایران برای ادامه پروژه فاضلاب در کشور با بانک توسعه اسلامی موافقتنامه‌های متعددی را امضا کرده است، اظهار کرد: اين بانك طي شرايط ويژه‌اي و با اعزام كارشناسان خود به شهرهاي پيشنهادي جهت انجام بررسي‌هاي لازم، به به پرداخت تسهيلات بانكي اقدام مي‌كند.

مقام عالي آبفاي كشور با اشاره به اينكه طرح فاضلاب بندرعباس جزو طرح‌هاي پيشنهادي به بانك توسعه اسلامي نبوده است، عدم تكميل مدارك و مستندات اين طرح و شروع عمليات اجرايي آن از محل اعتبارات دولتي را از جمله دلايل عدم تخصيص تسهيلات بانك توسعه اسلامي به اين طرح عنوان كرد.

مشاور وزير نيرو اظهار كرد: در حال حاضر مبلغ 200 ميليون يورو از سوي بانك توسعه اسلامي براي اجراي پروژه‌هاي فاضلاب روستايي كشور تخصيص داده شده است كه هرمزگان را نيز شامل مي شود. در بودجه سال 91 كه در مجلس در دست بررسي است، 220 ميليارد ريال جهت اجراي طرح فاضلاب بندرعباس و برخي شهرهاي استان نظير جاسك پيش بيني شده است.

مشاور وزير نيرو با تاكيد بر پر هزينه بودن طرح‌هاي فاضلاب كشور و پاسخگو نبودن بودجه‌هاي دولتي جهت اجراي اين طرح‌ها، تصريح كرد: شركتهاي آب و فاضلاب كشور بايد به سمت استفاده از ساير منابع مالي نظير فروش اوراق مشاركت، سرمايه گذاري بخش خصوصي، فاينانس داخلي، ماده 56 و فاينانس جاري و استفاده از تسهيلات بانك‌هاي داخلي بروند. در هرمزگان نيز اين حركت بايد با جديت بيشتري پيگيري شود تا از اين طريق بتوان طرح فاضلاب بندرعباس را هر چه سريعتر تكميل كرد.

ثمره هاشمي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با تامين منابع مورد نياز، طرح فاضلاب بندرعباس تا پايان سال 92، پيشرفت فيزيكي بيش از 90 درصد را داشته باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد+
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
7
این همه خبر خوب رو پشت سرهم لیست نکن !!!! ذوق مرگ شدیم انتخاب !!!!
نظرات بینندگان