arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

انتقاد روسیه از آمریکا: این کشور عمدا در زمینه طرح خود برای استقرار سلاحهای اتمی سکوت می‌کند / اتهامات واشنگتن علیه ما پوششی برای اقدامات مخربشان است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتشار گزارش وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ در زمینه انطباق با معاهده منع تکثیر و خلع سلاح هسته‌ای گفت: واشنگتن عمدا در زمینه طرح خود برای استقرار سلاح‌های اتمی جدید سکوت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتشار گزارش وزارت خارجه آمریکا در سال 2021 در زمینه انطباق با معاهده منع تکثیر و خلع سلاح هسته‌ای گفت: واشنگتن عمدا در زمینه طرح خود برای استقرار سلاحهای اتمی جدید سکوت می‌کند.

وی افزود: در گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا هیچ چیزی درباره تغییرات ساختاری در ارتباط با امنیت اروپا در نتیجه توسعه زیرساختهای نظامی استراتژیک ناتو نزدیک مرزهای روسیه و همچنین طرحهای خود ایالات متحده برای استقرار سلاحهای اتمی جدید چیزی نمی‌گوید.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، زاخاروا افزود: اتهامات ایالات متحده علیه روسیه در زمینه کنترل تسلیحات بی پایه و اساس است و به عنوان پوششی برای اقدامات مخرب واشنگتن عمل می‌کند. روسیه نسبت به رفتار آمریکا در زمینه مشکل سلاحهای اتمی استراتژیک بدبینانه برخورد می‌کند.

پیش از این سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه خواستار خودداری آمریکا از استقرار سلاح هسته‌ای در کشورهای متحد خود شده بود که قدرت هسته ای محسوب نمی‌شوند.

ریابکوف تاکید کرده بود، بدیهی است که این مساله منجر به بی ثباتی اوضاع می شود و علاوه بر آن ریسک های جدید پدید می‌آید. این اقدام نقض بندهای اول و دوم پیمان منع انتشار سلاح هسته‌ای است.

وی گفت: ما امیدواریم که آمریکا از استقرار سلاح هسته ای در کشورهای غیرهسته ای متحد خود و آموزش هسته ای نظامیان این کشور که نقض پیمان ان. پی. تی محسوب می شود، صرف نظر می کند.

نظرات بینندگان