arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ژنرال اسرائیلی: مطمئن باشید این پاسخ تهران به حادثه مرکز غنی سازی نطنز نیست؛ آنها هنوز با ما تسویه حساب نکرده‌اند / آنچه منفجر شد موشک ایرانی نبود

ژنرال عاموس یادلین رئیس پژوهشکده امنیت اسرائیل در گفتگویی به رسانه ها گفت : مطمئن باشید این پاسخ ایران به حادثه مرکز غنی سازی نطنز نیست. وی افزود: شرایط بسیار بغرنجی را پشت سر می‌ گذاریم، ایرانی‌ها هنوز با ما تسویه حساب نکرده اند با این حال باید نفسی به راحتی بکشیم که آنچه منفجر شد موشک ایرانی نبود .‎
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: «می‌‌توان گفت که شانس آوردیم»جمله‌ای است که تحلیلگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره سقوط موشک در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا گزارش خود را درباره این حادثه آغاز کرد.

«نیر دافوری» تحلیلگر شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی این شبکه عبری زبان تاکید کرد بر روی کاغذ سامانه های ما باید این موشک پدافندی سوریه را سرنگون می‌ کرد، اما تمام سامانه ها در رهگیری آن عاجز مانده و شکست خوردند.

این شبکه خبری با اعتراف به بایکوت شدید رسانه ای درباره این ناکامی افزود: سناریویی که از طریق نظارت مطبوعاتی (سانسور) امکان انتشار آن وجود دارد آن است که ارتش اسرائیل این موشک را رهگیری نکرده است، اما موشک نیز در هوا منفجر شد.

با این حال در سناریوی دیگری گفته می‌ شود که موشک با زمین هم برخورد کرده است.

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی در این باره به سراغ اهالی مناطق اشغالی اطراف دیمونا رفت و از زبان آنها شنید که پدافند هوایی ارتش اسرائیل هیچ واکنشی را به این موشک نداشته است.

سونیا ریویو یکی از ساکنان منطقه محل سقوط موشک به این روزنامه عبری زبان گفت : ما ساعت 2 بامداد بود که صدای مهیبی را شنیدیم ، بعد هم صدای سقوط شیئی را در داخل منزلمان شنیدیم، اما در آن ساعت شب چیزی را پیدا نکردیم تا آن که صبح قطعه ای شبیه به یک اتو را در داخل استخر خانه مشاهده کردیم ،اگر این واقعه در ساعت های روز به وقوع می‌ پیوست چه بر سر ما می‌ آمد.

شهرداران شهرک های صهیونیست نشین منطقه دیمونا هم در این باره به یسرائیل هیوم گفتند : در حال حاضر بزرگترین دغدغه ما آن است که اطمینان دهیم این منطقه در امنیت قرار دارد.

در همین حال ژنرال عاموس یادلین رئیس پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی هم در گفتگویی به رسانه ها گفت : مطمئن باشید این پاسخ ایران به حادثه مرکز غنی سازی نطنز نیست .

یادلین که فرماندهی سرویس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی را در کارنامه دارد ضمن اذعان به قدرت و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در وارد کردن ضربات مهلک به رژیمش گفت : شرایط بسیار بغرنجی را پشت سر می‌ گذاریم، ایرانی‌ها هنوز با ما تسویه حساب نکرده اند با این حال باید نفسی به راحتی بکشیم که آنچه منفجر شد موشک ایرانی نبود .‎

با این حال «جای بیخور» تحلیلگر امنیتی و سیاسی صهیونیست، این حوادث را بیانگر بحرانی شدن خطرناک اوضاع رژیم اسرائیل توصیف کرد و در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت در کنار فلج شدن اوضاع سیاسی، اقتصادی و روابط خارجی از دیشب شاهد گرایش اسرائیل به سوی یک بحران امنیتی هم هستیم.یک موشک ناشناخته از منطقه‌ای در سوریه به سوی دیمونا شلیک شد تا صدای آژیر خطر به صدا در آید.آیا این موشک را ارتش بشار اسد شلیک کرده است؟آیا از سوی گروه های شبه نظامی شیعه شلیک شده است ؟

پاسخ هرچه باشد این امر یک هشدار بزرگ است و نشان می‌ دهد شرایط امنیتی ما از چند هفته پیش به سوی بحران های بیشتر پیش می‌ رود ، اسرائیل در دشوارترین شرایط خود قرار گرفته است، اما رهبران اسرائیل مشغول بازی خروس جنگی هستند.

این تحلیلگر با زیر سئوال بردن روایت سخنگوی ارتش اسرائیل گفت : در حالی سخنگوی ارتش اسرائیل از منفجر شدن یک موشک ضد هوایی سخن می‌گوید که تمام روزنامه نگاران و خبرنگاران سرتاسر جهان تاکید دارند مقصد این موشک نیروگاه هسته‌ای دیمونا بوده است.تصاویر منتشر شده از این موشک نشان می‌ دهد که موشک مذکور نیمی از اسرائیل(فلسطین اشغالی) را تقریبا پیموده است.

وی افزود: در پایان باید این پرسش را مطرح کرد که آیا اسرائیل هم به سرنوشت سعودی ها گرفتار خواهد شد تا یک گروه شبه نظامی شیعه در مقابلش قدرت نمایی کند؟‎

نظرات بینندگان