arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تکذیب ثبت نام واکسن کرونا / یک چهارم مردم تلویزیون نگاه نمی کنند / ظریف: مجوز دیدار با جان کری را از رهبری گرفته بودم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ظریف: مجوز دیدار با جان کری را از رهبر انقلاب گرفته بودم
محمد جواد ظریف در مصاحبه با سعید لیلاز گفت: وزیر خارجه فرانسه عصبانی شد و گفت تو می‌گویی قطعنامه‌های شورای امنیت را قبول نداری؟ گفتم قبول ندارم. من با آقای کری رفاقت نداشتم. آقای کری گفت می‌توانیم چند دقیقه همدیگر را ملاقات کنیم؟ من پذیرفتم. من اجازه دیدار با جان کری را از رهبر انقلاب گرفته بودم. اما دیدار طولانی شد.

یک چهارم مردم تلویزیون نگاه نمی کنند
به استناد نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا»، ۳۷.۹ درصد افراد پاسخگو گفته‌­اند در قیاس با دوران پیش از کرونا، بیشتر برنامه‌های تلویزیونی را مشاهده می‌کنند. میزان تماشای برنامه­‌های تلویزیونی ۲۸.۸ درصد پاسخگویان نسبت به پیش ازکرونا تفاوتی نداشته است. ۶.۷ درصد افراد نیز در این ایام کمتر برنامه‌های تلویزیون را تماشا کرده­‌اند. همچنین ۲۶.۲ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌­اند برنامه‌­های تلویزیونی را نمی ­بینند.

آغاز مرحله سوم تست انسانی واکسن «برکت»
مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت با تزریق به دکنر مینو محرز ناظر این طرح آغاز شد. در مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت، این واکسن روی ۲۰ هزار داوطلب آزمایش خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه در خرداد ماه به تولید ۳ تا ۳.۵ میلیون دوز واکسن در ماه می‌رسیم، گفت: تا پایان مرداد ماه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز واکسن تولید و تقدیم وزارت بهداشت می‌شود. 

تکذیب ثبت نام واکسن کرونا
جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت نام واکسن در سایت های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی به خبرنگار ایرنا گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می کند. تاکنون چنین فراخوانی نداشته ایم.

سرلشکر باقری:  اسرائیل آرام نخواهد بود
سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره حوادث اخیر در فلسطین اشغالی، اظهار داشت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند می توانند به طور دائم خاک سوریه را هدف قرار دهند و در جاهای مختلف و در دریاها شیطنت کنند و پاسخ نگیرند. وی افزود: قطعا اقدامات انجام شده طی چند روز اخیر و اقدامات آینده که منافع آنها را به خطر می اندازد آنها را سر عقل خواهد آورد و آینده جبهه مقاومت روشن است. سرلشکر باقری ادامه داد: چیزی درباره اقدام‌گر حوادث اعلام نمی کنیم و نمی دانیم چه کسی است اما جبهه مقاومت به صهیونیست ها پاسخ اساسی خواهد داد. رییس ستادکل نیروهای مسلح درباره پاسخ ایران در صورت استمرار شیطنت های رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: معلوم نیست پاسخ ایران چه باشد اما رژیم صهیونیستی آرام نخواهد بود.

فوت ۴۵۴ نفر دیگر با کرونا 
وزارت بهداشت اعلام کرد: با فوت ۴۵۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز منتهی به ظهر ۵ اردیبهشت، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۹ هزار و ۵۷۴ نفر رسید. ۵۲۰۶ بیمار بدحال نیز در آی سی یو بستری هستند.

تاج‌زاده اعلام کاندیداتوری کرد
سید مصطفی تاجزاده چهره اصلاح طلب با انتشار بیانیه ای برای انتخابات۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.

دعوت ۲۲۰ نماینده از رئیسی برای نامزدی
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، با تشریح وضعیت و شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تبیین شاخص‌های رئیس قوه مجریه مطلوب آینده، از وی برای حضور و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

عراقچی: تفاهماتی درمورد برداشتن تحریم‌ها وجود دارد
عراقچی گفت: لیست تحریمی مربوط به اشخاص، لیست طولانی و حدود هزار و ۵۰۰ مورد است، اما ما در هر دو جهت حرکت می‌کنیم، تحریم‌های بخشی همه باید برداشته شود و فکر می‌کنم در این زمینه تفاهماتی وجود دارد، تحریم‎های اشخاص هم به همین ترتیب باید برداشته شود. مباحث پیچیده‌ای در این زمینه مطرح است که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

خطیب زاده درمورد فایل صوتی منتشر شده از ظریف: تقطیع شده
خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه ها با صدای دکتر ظریف در خصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی اظهار داشت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.او گفت: در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفتگوی ۷ ساعته دکتر ظریف منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان