arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت: واکسیناسیون خبرنگاران پس از سالمندان بالای ۶۵ سال انجام می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دکتر سیما سادات لاری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۲ میلیون دُز واکسن‌ کرونا وارد شده که از این مقدار حدود ۸۲۰ هزار دُز تزریق شده است

وی ادامه داد: کسانی که واکسن زده‌اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند ولی درصد کشندگی آن به صفر می‌رسد و اغلب ۲ هفته پس از تزریق دوم به ایمنی کامل می‌رسند اما خطر ویروس‌های جهش یافته همچنان وجود دارد و ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که همه کشورهای جهان گرفتار کرونا شده‌اند ما افتخار می‌کنیم از معدود کشورهایی هستیم که در حال تولید واکسن کرونا هستیم.
وی افزود: مراحل تولید ۲ واکسن پاستور و برکت در حال تکمیل است که امیدواریم پس از آنکه کارآزمایی بالینی مرحله سوم آن به نتیجه برسد در تیر ماه به تولید انبوه رسیده و در سطح وسیع‌تری واکسیناسیون انجام شود.
لاری ادامه داد: هنوز هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته هندی در کشور مشاهده نشده و همچنان ویروس غالب همان ویروس جهش یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده جهش‌های این‌ ویروس در جهت افزایش قدرت سرایت آن بوده است.
وی گفت: تولید یک واکسن ایمن حدود پنج تا ۶ سال طول می‌کشد و هنوز تولید این واکسن‌ها در مرحله کارآزمایی بالینی سه است و معلوم‌ نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند و اینها ابهاماتی است که در کل دنیا وجود دارد.

در این مراسم خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد مجموعه فرهنگی پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۸۸ دانشجو با هزینه ۷۰میلیارد ریال و همچنین مسجد پیامبر اعظم (ص) در این مجموعه فرهنگی با هزار و صد مترمربع مساحت و هزینه ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور است.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظرات بینندگان