arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

رشد ۱۷درصدی اهدای خون در فروردین امسال نسبت به سال قبل

حاجی بیگی گفت: اهدای خون در فروردین امسال از رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حاجی بیگی گفت: اهدای خون در فروردین امسال از رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود.


بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور    با اشاره به لزوم اهدای خون مستمر در سراسر کشور، اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده‌های خونی جهت مصرف بیماران مستمر و همیشگی است؛ افراد خیِر اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک زمان اقدام به اهدای خون سالم خود کنند.

او ادامه داد: من از پلیس راهور و وزارت کشور در زمینه بخشودگی جرایم اهداکنندگان در این شب‌ها تشکر و قدر دانی می‌کنم.

حاجی بیگی بیان کرد: در دهه اول ماه رمضان امسال میزان اهدای خون در سراسر کشور به اندازه یک درصد رشد داشت و بیشترین میزان اهدای خون مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قزوین و هراسان جنوبی است و در این دهه ۴۱۰۰۰ واحد خون اهدا شده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی مساعد است، اما در استان‌های اردبیل و هرمزگان نیاز به اهدای خون بیشتر احساس می‌شود و افراد دارای گروه‌های خون منفی و AB مثبت اقبال بیشتری به امر خداپسندانه اهدای خون داشته باشند.

حاجی بیگی گفت: اهدای خون در فروردین امسال از رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود و در این ماه ۱۹۹۲۷۱ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و ۱۶۱۵۸۰ واحد خون اهدا شده است که استان‌های ایلام، آذربایجان شرقی و قزوین بیشترین اهدای خون را در کشور داشته‌اند. در فروردین ماه امسال ۲۶۷۴۳۵ واحد خون و فرآورده‌هایی مانند گلبول قرمز فشرده‌شده، پلاکت و پلاسما در سطح بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان