arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

جهانگیری: با بحران‌های ساختگی دنبال برهم زدن آرامش کشور هستند

جهانگیری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرالتهاب خاورمیانه قرار گرفته است که در هر نقطه از آن دود و صدای گلوله بلند می شود، خاطرنشان کرد: در کشوری آرام و امن قرار داریم که گاهی موج های مختلفی بلند می شود تا آرامش کشور را بر هم بزند. مردم با توجه به مشکلات و گرفتاری ناشي از تحریم های اقتصادی آمریکا و شیوع بیماری کرونا بطور طبیعی این انتظار را از نخبگان، دلسوزان و صاحبنظران دارند که به حل مسایل کشور کمک نمایند. می توانیم با همدلی، هماهنگی و مهربانی از موج های مختلف عبور کنیم و نباید اجازه دهیم بحران هایی که دشمنان ملت طراحی می کنند کشور را وارد بحران های جدید کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس جمهور خطاب به همه نهاد‌های حکومتی، سران قوا، نهاد‌های مدنی و دلسوزان کشور تأکید کرد: باید فریاد و صدای ما فریاد و صدای رسیدگی به مسایل مردم و حرف و سخن دلسوزی برای مردم باشد تا کشور از بحران‌های ساختگی که دشمنان علیه ملت طراحی کرده اند عبور کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین افتتاح مراکز اورژانس کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرالتهاب خاورمیانه قرار گرفته است که در هر نقطه از آن دود و صدای گلوله بلند می شود، خاطرنشان کرد: در کشوری آرام و امن قرار داریم که گاهی موج های مختلفی بلند می شود تا آرامش کشور را بر هم بزند. مردم با توجه به مشکلات و گرفتاری ناشي از تحریم های اقتصادی آمریکا و شیوع بیماری کرونا بطور طبیعی این انتظار را از نخبگان، دلسوزان و صاحبنظران دارند که به حل مسایل کشور کمک نمایند.

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: می توانیم با همدلی، هماهنگی و مهربانی از موج های مختلف عبور کنیم و نباید اجازه دهیم بحران هایی که دشمنان ملت طراحی می کنند کشور را وارد بحران های جدید نماید.

دکتر جهانگیری ادامه داد: دلسوزان ملت به فکر ایران و حل مشکلات مردم باشند. می توان با اتکا به ظرفیت بالای موجود در کشور اجازه ندهیم که دشمنان، مردم کشور ما را مأیوس کنند و می توانیم مشکلات را در داخل حل نماییم.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از کادر درمان کشور و تمام کسانی که در بخش سلامت به مردم به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا خدمت رسانی می کنند، تأکید کرد: کادر پزشکی و بخش اورژانس در ۱۴ ماه شیوع بیماری کرونا کاری ماندگار در تاریخ ایران انجام داد و هیچ گاه مردم ایران این ایام سخت را فراموش نمی کنند.

دکتر جهانگیری افزود: بخش هایی از کشور که در مقابله با ویروس کرونا و حفاظت و حراست از سلامت مردم ایستادگی کردند و در رأس آنها کادر درمانی کشور که سلامت خود را به خطر انداختند از سرمایه های کشور هستند که در این مسیر جان خود را اهدا کردند و به مقام شهادت نایل شدند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور درباره دستاوردها و اقدامات سازمان اورژانس در دولت تدبیر و امید تأکید کرد: این گزارش افتخار آمیز به معنای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز سلامت کشور بود.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه ایران نیز همانند اغلب کشورها در شرایط مخاطره آمیز طبیعی قرار دارد گفت: در دولت دوازدهم علاوه بر زلزله کرمانشاه که در سطح یک اتفاق جهانی بود و درسال ۹۸ سیل خانمان سوز با دربرگیری ۲۵ استان کشور و همچنین شیوع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته، جمهوری اسلامی ایران با مخاطره جنگ اقتصادی آمریکا روبرو شد که تمام شئونات زندگی مردم ایران را در بر گرفت و امسال نیز طبق گزارش ها یکی از سال های خشکسالی در کشور است که امیدواریم با کمک خدوند بتوانیم از این مخاطرات عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: جامعه درگیر این مخاطرات انتظار دارد که نهادهای مناسب برای پاسخگویی از لحاظ فکری و اخلاقی وجود داشته باشد تا حداکثر خدمت رسانی به مردم در کشور انجام شود.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه در تمامی حوادث طبیعی اورژانس اولین نهاد و دستگاهی است که حضور تعیین کننده برای کاهش آلام مردم دارد ادامه داد: باید وضع عملکرد و خدمت رسانی اورژانس در سطح قابل قبول باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین به گزارشی در زمینه وضعیت اورژانس کشور در ۲۰ سال گذشته اشاره و تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار زیادی در زمینه اورژانس هوایی، ریلی و زمینی و همچنین تهیه تجهیزات مورد نیاز این سازمان انجام شده است.

دکتر جهانگیری با اشاره به احساس مسئولیت اخلاقی تک تک کارکنان اورژانس در سراسر کشور افزود: فرد مصدوم در لحظه اول نیازمند حمایت روحی و معنوی است و دلسوزتر از از فرزند، پدر و همسر، کادر اورژانس در کنار فرد مصدوم حضور دارد و با تمام احساس و ظرفیت آماده کمک به بیماران است.


معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه باید جامعه به سمتی برود که در برخورد با این مخاطرات از تاب آوری و تحمل بالایی برخوردار شود و همدلی و همراهی مردم زیاد گردد، تأکید کرد: این سرمایه بزرگ کشور است که در حادثه سیل و زلزله همه مردم ایران نسبت به هم دلسوز هستند و از استانی همانند سیستان و بلوچستان که با شرایط فقر درگیر است کامیون اجناس مورد نیاز زلزله زدگان کرمانشاه را فراهم نمودند و به غرب کشور منتقل کردند و این فرهنگ سرمایه بزرگی در اختیار کشور است واین روحیه ما را در انجام وظایف کمک می نماید.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا دلسوزان مردم در اورژانس در مقطعی در کنار بیماران گرفتار کرونا حاضر می شدند که همه اعضای خانواده آنها از آن فرد فاصله می گرفتند ادامه داد: باید قدر این نهاد و مرکزی همانند اورژانس را بدانیم و ارزش کار آنان زمانی مشخص می شود که نزدیکترین فرد خانواده از یک مبتلا به کرونا فاصله می گیرد اما انسان هایی همانند فرشته نجات بر سر بالین بیمار حاضر می شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه سلامت و درمان کشور ادامه داد: توسعه مراکز اورژانس در اقصی نقاط کشور و تجهیز مراکز از هفت به ۴۸ و به زودی به پنجاه مرکز و همچنین راه اندازی اورژانس های دریایی و ریلی و خرید آمبولانس بسیار ارزشمند است.

دکتر جهانگیری ادامه داد: بازسازی آمبولانس ها نمونه کار ملی در مقطعی است که به آن به شدت نیازمند بودیم و در دوران تحریم اقتصادی و تنگناهای ریالی و ارزی می توان با تکیه بر سرمایه انسانی کشور از امکانات موجود حداکثر بهره برداری را کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور و ارائه خدمات در نقاط دور افتاده و مرزی کشور همانند میرجاوه تصریح کرد: باید در نظر داشت اگر امکانات کنونی که در دولت تدبیر و امید در کشور به وجود آمد، وجود نداشت و دچار ویروس کرونا می شدیم به چه شرایط سختی دچار می شدیم.

دکتر جهانگیری ادامه داد: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی و همچنین صد در صدی برخی بیمارستان ها می توان در دو ماه آینده ۱۲ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین به شیوع پیک چهارم کرونا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بار اصلی بر دوش بیمارستان ها و کادر درمان است که می توان با توجه به نیروی انسانی زبده و پرستاران دلسوز در کنترل این بیماری در کشور گام های موثر و بهتری برداریم.

پیش از سخنان دکتر جهانگیری شش مرکز و پایگاه اورژانس در مشهد، همدان، ملایر، بابل، کنگاور، اراک و اصفهان با دستور معاون اول رییس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

در ادامه این مراسم نیز از چند جلد کتاب علمی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی و آموزش همگانی برای ۱۵ گروه هدف با حضور دکتر جهانگیری رونمایی شد.

 

 

نظرات بینندگان