arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

فعاليت آخرين رئاکتور توليد برق هسته اي ژاپن متوقف مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژاپن روز یکشنبه آخرین رئاکتور فعال تولید برق هسته ای خود را پس از گذشت بیش از یک سال از حادثه مهیب زلزله و سونامی از کار می اندازد.

به گزارش انتخاب، فعالیت رئاکتور شماره سه توماری متعلق به شرکت برق هوکایدو در شمال ژاپن قرار است بامداد یکشنبه متوقف شود.

فعالان مخالف استفاده از انرژی هسته ای تصمیم دارند با برگزاری تظاهرات در دو روز آینده، از کارافتادن این رئاکتور را جشن بگیرند.

شرکتهای تولید برق ژاپن از این نگرانند که اگر این کشور تابستان امسال با مشکل جدی کمبود برق رو به رو نشود، نیروگاههای هسته ای ژاپن برای همیشه غیرفعال بمانند.

توقف فعالیت آخرین رئاکتور تولید برق هسته ای ژاپن سبب می شود این کشور برای نخستین بار از سال هزار و نهصد و هفتاد قادر به تولید برق هسته ای نباشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین اگر ظرفیت تولید برق از منابعی به جز انرژی هسته ای برای تامین تقاضا در تابستان که فصل اوج تقاضای برق است کافی باشد، شهروندان ژاپنی که با فعالیت نیروگاههای هسته ای مخالفند، مواضع خود را در این خصوص تشدید خواهند کرد.
ژاپن پنجاه و چهار رئاکتور تولید برق هسته ای دارد. چهار رئاکتور متعلق به نیروگاه داییچی در فوکوشیما است که در حادثه زلزله و سونامی بیش از یک سال پیش به شدت خسارت دیدند.

 نشت مواد رادیواکتیو از این رئاکتورها منجر به بروز وخیم ترین فاجعه هسته ای از زمان فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش شد.

فعالیت این نیروگاهها یکی پس از دیگری، برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری متوقف شده و به علت نگرانی عمومی از ایمن نبودن آنها راه اندازی مجدد نشده است.

رئاکتور شماره سه توماری متعلق به شرکت برق هوکایدو آخرین رئاکتوری است که غیرفعال خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
1
فاصله قابل تامل است اونها درصدد تعطيل و ما هنوز با التماس از ديگران درصدد راه اندازي كامل هستيم و جالبتر اينكه اگر هم روزي دوستان شمالي !! ما بخواهند اين تكنولوژي از رده خارج را راه اندازي كامل كنند ما آن را در بوق و سرنا دميده و يك موفقيت و پيروزي دست نيافتني ميدانيم !!
نظرات بینندگان