arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اظهارات بی سابقه جهانگیری درمورد دولت / احیای برجام تا قبل از اول خرداد؟ / وزارت بهداشت: واکسن فروشی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اظهارات بی سابقه جهانگیری درمورد دولت
اسحاق جهانگیری در اتاق «انتخاب» در «کلاب هاوس» گفت که بعد از انتخابات به آقای روحانی پیشنهاد دادم معاون اول دیگری را انتخاب و من را مشاور کنند، اما قبول نکردند. او گفت: ارز ۴۲۰۰ مصوبه سران سه قوه است؛ اینکه آقایان بعدا درموردش اظهار نظر نکردند به خودشان بر می‌گردد. جهانگیری همچنین گفت اگر شهروندان کنار صندوق رای جمع نشوند، ممکن است شهر سقوط کند؛ نباید شهر را به مافیا واگذار کنیم. او تاکید کرد: درمورد کاندیدا شدنم، هنوز تصمیمم بر «نه» است، اما هیچ وقت نگفته ام کاندیدا نمی‌شوم او با بیان اینکه در تغییر هیچ معاون یا وزیری نقش نداشتم، این تصمیمات تماما در دفتر رئیس جمهوری گرفته می‌شد گفت: در بحث بنزین، در جلسه سران سه قوه، پیشنهاد دیگری دادم، اما برخورد بدی با من شد؛ وسایلم را جمع کردم و گفتم دیگر ادامه نمی دهم.


آمریکا: ایرانی‌ها به روشی جدی برای بحث در مورد جزئیات آمده‌اند
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت مذاکرات وین به روشی جدی برای بحث درباره جزئیات برداشتن تحریم و محدودیت‌های هسته‌ای جریان دارد. سالیوان ادامه داد: هنوز مشخص نیست که آیا این در هفته‌های آینده در وین به اوج خود می‌رسد یا خیر، در حالی که دیپلماسی در جریان است نمی‌خواهم بگویم جزئیات چه چیزی روی میز است و درباره چه چیزی بحث می‌شود.

واکسن فروشی نداریم
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسن پولی گفت: بخش خصوصی که واکسن را وارد می‌کند واکسن‌ها را به دولت و در واقع وزارت بهداشت می‌فروشد چرا که ما مسئول واکسیناسیون ٨٣ میلیون نفر ایرانی هستیم و اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند می‌تواند به خارج از کشور برود و زودتر واکسن بزند.


برکناری به علت تخلف در توزیع واکسن کرونا
با دستور زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران، رییس بیمارستان مدرس به علت تخلف در توزیع واکسن برکنار شد.


احیای برجام تا قبل از اول خرداد؟
شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع غربی گزارش داد قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای با ایران را تا پیش از اول خرداد، موعد پایان توافق موقت ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احیا کنند.


اعلام رسمی کاندیداتوری محسن رضایی
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من نه برای کسب رای بلکه بر اساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می کنم.


آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۴۰۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز منتهی به ۱۰ اردیبهشت تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسید. بیش از ۲۰۹ هزار نفر در کشور با دریافت هر دو دوز واکسن کرونا واکسینه شده اند.

 

 

نظرات بینندگان