arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۷: محسن رضايى از سخنان رحيم‌ صفوى اظهار ناراحتى كرد، نگران آثار منفى حملات و انتقادات شديد مطبوعات است / از اینکه پسرش بدون اجازه، براى تحصيل به آمريكا رفته، خيلى ناراحت است؛ چاره‌جويى‌كرد / از مخالفت دكتر روحانى و بعضى ديگر از اعضاى مجمع با او شاكى است

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع] آمد. از اظهارات آقاى [سیدیحیی] رحيم‌صفوى، [فرمانده‌کل سپاه] اظهار ناراحتى كرد. نگران آثار منفى حملات و انتقادات شديدى است كه مطبوعات و گروه‌ها عليه او شروع كرده‌اند و نيز از تضعيف ولايت و رهبرى كه روزافزون است، اظهارنگرانى و چاره‌جویى كرد. جريان مشكلات فرزندش احمد را گفت كه با همسرش نساخته‌اند و بدون اجازه، براى تحصيل به آمريكا رفته؛ خيلى ناراحت است و چاره‌جويى‌كرد. از مخالفت دكتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای‌عالی امنیت ملی] و بعضى ديگر از اعضاى مجمع با دبيرخانه و خودش شاكى است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

 

آقاى [شیخ] احمد ياسين، رهبر [جنبش] حماس آمد. از نظر جسمى از چشم و از گوش و از دست و از كمر و از پاها، خيلى ناقص است. روى ويلچر است و سرش را به زحمت حركت مى‌دهد و بايد غذا به دهانش بگذارند. سال‌ها در زندان اسرایيل بوده و گفت شكنجه شده. از سفر به مصر ناراضى است و گفت، عملاً ملاقاتى نداشته و در بيمارستان هم به خاطر اشتباه ماساژ، كمرش را شكسته‌اند كه در بيمارستان عربستان جبران شده است.

از حمايت‌هاى عربستان سعودی راضى است و با ملك فهد، [پادشاه] و اميرعبدالله، [ولیعهد]، ملاقات داشته و نيز از استقبال خوب قطرى‌ها گفت. مواضع حماس را توضيح داد؛ اسلامى و انقلابىِ واقع‌بين‌اند. من هم مواضعش را تأييد كردم و قول حمايت دادم و گفتم، تلاش‌كنند فلسطينى‌های موجود در سراسر جهان را به مبارزه وادار كنند.

كميسيون زيربنايى و تولیدی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت و پيشرفت كرديم. آقاى محسن رضايى، [دبیر مجمع] آمد. از اظهارات آقاى [سیدیحیی] رحيم‌صفوى، [فرمانده‌کل سپاه] اظهار ناراحتى كرد. نگران آثار منفى حملات و انتقادات شديدى است كه مطبوعات و گروه‌ها عليه او شروع كرده‌اند و نيز از تضعيف ولايت و رهبرى كه روزافزون است، اظهارنگرانى و چاره‌جویى كرد. جريان مشكلات فرزندش احمد را گفت كه با همسرش نساخته‌اند و بدون اجازه، براى تحصيل به آمريكا رفته؛ خيلى ناراحت است و چاره‌جويى‌كرد. از مخالفت دكتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای‌عالی امنیت ملی] و بعضى ديگر از اعضاى مجمع با دبيرخانه و خودش شاكى است.

عصر براى مراسم سالگرد شهيد مطهرى، به دانشگاه تهران رفتم. آقاى [محمدحسن] ابوترابى، [نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه تهران]، خيرمقدم گفت و اغراق‌آميز از من ستايش‌كرد. من هم صحبت مفصلى نمودم و به صورت تحليلى، از تاريخ و رشد و افكار و آثار شهيد مطهرى يادكردم. تا شب كارهاى مانده را انجام دادم و به خانه آمدم. امروز و شب در بسيارى از نقاط كشور باران داشتيم. تصويب [یورو]، پول رسمى واحد براى كشورهاى اروپايى، مورد توجه و واقعاً هم مهم است.

نظرات بینندگان