arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / توافق ایران و آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های تهران؟ / ۱۴ نامزد جبههٔ اصلاحات مشخص شد / دعوت نمکی به دولت اصولگرای بعدی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مقام معظم رهبری: سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی شود
مقام معظم رهبری با بیان اینکه برخی از مسئولان حرف هایی زدند که مایه تاسف است گفتند نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیاست ایشان افزودند: این را هم همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند. و وزارتخارجه هم مشارکت دارد. امّا مجری است.  محمد جواد ظریف، وزیر خارجه هم در پستی اینستاگرامی نوشت: «بیانات مشفقانه مقام معظم رهبری همچون همیشه برای من و همکارانم ختم کلام و نقطه پایانی برای بحث‌های کارشناسی است. به عنوان یک کارگزار و پژوهشگر روابط خارجی، همواره باور داشته‌ام برای قوام این مرز و بوم خدایی، سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی باشد و از بالاترین سطح مدیریت و هدایت شود و بر این اساس پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل انکار برای سیاست خارجی است.»

دعوت نمکی به دولت اصولگرای بعدی
پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات۱۴۰۰ در یک لایو اینستاگرامی درباره عملکرد سعید نمکی در مقابله با کرونا گفت: اگر به وزیر بهداشت کمک شود می‌تواند ما را از این وضعیت خارج کند. از دکتر نمکی در دولت اصولگرای بعدی هم می‌توان استفاده کرد.

وجود چند مورد کرونای هندی در بوشهر
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: چند مورد از ابتلا به کرونای هندی در بوشهر وجود دارد و افزایش موارد ابتلا و همه گیری این نوع ویروس در کشور تایید نشده است. وی افزود: موارد ابتلا به کرونای هندی در ایران افزایش نیافته است و نباید با اطلاعات نادرست، تنش و استرس جسمانی و روانی را در میان مردم زیاد کرد.

توافق ایران و آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های تهران؟ 
المیادین به نقل از منابع اگاه از توافق ایران و آمریکا برای آزادی آزادی هشت زندانی در تهران و واشنگتن و آزادی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده تهران خبر داد و گفت که انگلیس هم قرار است ۴۰۰ میلیون پوند پول ایران را آزاد کند. انگلیس این موضوع را تکذیب کرده اما تخت راونچی سفیر ایران در سازمان ملل آن را رد نکرد.

قیمت‌ها در بازار خودرو ریخت
قیمت‌ها در بازار خودرو ریخت. پژو ۲۰۶ تیپ دو با کاهش سه میلیون تومانی با قیمت ۱۹۹ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار با کاهش سه میلیون تومانی با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. همچنین سمند ال ایکس نیز با قیمت ۱۵۴ میلیون تومان، سورن با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۳۱۴ میلیون تومان، پژو پارس ۲۲۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۵۴ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.


۱۴ نامزد جبههٔ اصلاحات مشخص شد
آذرمنصوری از فهرست نهایی نامزدهایی که به جبههٔ اصلاحات ایران معرفی شده‌اند خبر داد. از میان این چهره ها کسانی که یک سوم آرا اعضای مجمع ملی را کسب کرده باشند، برنامه های خود را ارائه می دهند تا در نهایت درباره‌ی این افراد رای گیری شود. ۱۴ نامزد مذکور عبارتند از: ۱- جواد ظریف (۳۷ پیشنهاد) ۲- اسحاق جهانگیری (۳۵ پیشنهاد) ۳- مصطفی تاج‌زاده (۳۲ پیشنهاد) ۴- مسعود پزشکیان (۲۵ پیشنهاد) ۵- محمدرضا عارف (۲۱ پیشنهاد) ۶- محسن هاشمی (۲۰ پیشنهاد) ۷- محمد شریعتمداری (۱۹ پیشنهاد) ۸- مصطفی کواکبیان (۱۵ پیشنهاد) ۹- محمد صدر (۱۳ پیشنهاد) ۱۰- محمود صادقی (۱۲ پیشنهاد) ۱۱- شهیندخت مولاوردی (۱۱ پیشنهاد)  ۱۲- زهرا شجاعی (۱۱ پیشنهاد) ۱۳- عباس آخوندی (۱۱ پیشنهاد) ۱۴- صادق خرازی (۱۰ پیشنهاد)

نام دریافت‌کنندگان غیرقانونی واکسن، غیرقابل انتشار است
شهردار تهران با اشاره به اینکه دستورالعمل توزیع دقیق واکسن‌ها در شهرداری امروز ابلاغ می‌شود، گفت: بنابر استعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، نام دریافت‌کنندگان غیرقانونی واکسن، جزء اسناد خصوصی و غیرقابل انتشار است و در سایت شفاف به درج کد ملی آنها بسنده می‌شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۳۹۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۴۸۴ نفر رسید. همچنین ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۱۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

نظرات بینندگان