arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، پنج‌شنبه ۱۶ اردی‌بهشت ۱۲۹۹؛ وزیر خارجه میل دارد من با آذربایجانی‌ها ملاقات کنم

نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] میل دارد من با آذربایجانی‌ها ملاقات کرده در باب اوضاع حالیه مذاکرات بکنم. به فردا محول کردم. عصر خواستم به کنفرانس گلوبیف بروم، نشد. برگشتم به هوتل موریس.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح با انتظام‌الملک رفتیم به دکان ساعت‌فروشی مقداری ساعت دیدیم. انتظام‌الملک می‌خواهد ساعت زیاد بخرد و تجارت کند. بعد رفتیم هوتل موریس و ناهار با انتظام‌الملک در پوکاردی خوردیم و برگشتیم به هوتل موریس، سر راه به جواهرفروشی پاله روایال رفتیم و چیزی نخریدیم.

در هوتل موریس با محتشم‌الدوله در باب ملاقات با بارُن دکان صحبت کردم. نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] میل دارد من با آذربایجانی‌ها ملاقات کرده در باب اوضاع حالیه مذاکرات بکنم. به فردا محول کردم. عصر خواستم به کنفرانس گلوبیف بروم، نشد. برگشتم به هوتل موریس. در بین راه ساعت دستبندی را که خریده‌ام و کند می‌شود دادم اصلاح کند. وعده ده روز دیگر داد.

شب با میرزا حسین‌خان و انتظام‌الملک رفتیم به ساویا شام خوردیم و قدر گردش کرده مراجت کردیم. روز بعد از ناهار چند جلد هم کتاب از یک کتاب‌فروشی سر راه خریدیم و شب به آن‌ها مشغول شدم.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۳۷۵.

نظرات بینندگان