arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاخ‌سفید: از روسیه برای حضور در نشست ماه آینده در لندن دعوت شده است

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه (به وقت تهران) گفت که هنوز دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نهایی نشده است و درخواست برای برگزاری این دیدار ضرورتا به معنای حل شدن تمامی موضوعات نیست. وی افزود: «از روسیه برای حضور در نشست ماه آینده در لندن که بایدن نیز در آن حضور خواهد یافت دعوت به عمل آمده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه (به وقت تهران) گفت که هنوز دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نهایی نشده است و درخواست برای برگزاری این دیدار ضرورتا به معنای حل شدن تمامی موضوعات نیست.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «از روسیه برای حضور در نشست ماه آینده در لندن که بایدن نیز در آن حضور خواهد یافت دعوت به عمل آمده است».

ساکی ادامه داد: «مشارکت روسیه در نشست ماه اینده لندن اقدامی برای کاهش تنش خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گذشته نیز ابراز امیدواری کرد بتواند با پوتین در جریان سفر برنامه‌ریزی شده خود به اروپا در ماه ژوئن دیدار کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای گفت‌وگو با پوتین در جریان سفرش به اروپا برای شرکت در اجلاس ناتو و همچنین گروه هفت دارد، گفت که دولتش در حال کار بر روی این مسئله است.

بایدن بدون ارائه جزئیات اظهار داشت: امیدوارم و انتظارم همین است. در حال کار بر روی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رئیس‌جمهور آمریکا ماه آینده میلادی برای شرکت در اجلاس گروه هفت در انگلیس که قرار است بین ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) و همچنین در اجلاس ناتو که قرار است در بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر این اتحاد نظامی در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) برگزار شود، به اروپا سفر خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان