arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

واعظی: تامین واکسن کرونا اولویت نخست رییس‌جمهور است

رییس دفتر رییس‌جمهوری، تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس‌جمهوری دانست و گفت: پس از شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس دفتر رییس‌جمهوری، تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس‌جمهوری دانست و گفت: پس از شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.

محمود واعظی تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از نشست قبلی ستاد اقتصادی دولت به چگونگی تهیه بودجه تامین واکسن کرونا به‌شکل ارزی یا ریالی اختصاص داشت و رییس جمهوری به روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دستور داده است تا ارز و ریال آن را تامین کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین سازمان غذا و دارو را پیگیر تهیه واکسن عنوان کرد و گفت: چندین قرارداد بسته شده و واکسن‌های متنوعی وارد کشور شده و می‌شود. پس از شروع واکسیناسیون افراد در معرض خطر بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.

واعظی خاطرنشان کرد: با نگاهی به نمودار در می‌یابیم درصد فوتی‌های بالای ۶۰ سال بر اثر بیماری کرونا بیشتر از سنین دیگر است. بنابراین اولویت را به آنان و افرادی داده‌ایم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با ابراز خوش‌بینی برای واردات و تولید داخلی واکسن کرونا گفت: قرار است در کنار این موارد واکسن روسی کرونا در داخل کشور تولید شود.

واعظی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب در زمینه تولید واکسن‌های «پاستور» و «برکت»، ابراز امیدواری کرد که با طی مراحل تولید واکسن داخلی و همچنین تولید مشترک آن با دیگر کشورها، فرصت خرید واکسن از خارج را از دست ندهیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در این زمینه تاکید کرد: حتی اگر یک فوتی بر اثر کرونا کمتر شود موضوعی بسیار مهم است و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

واعظی، خرید واکسن کرونا را مهمتر از تهیه اقلام دیگر توصیف کرد و گفت: اینکه بتوانیم تا زمان تولید و بهره برداری از واکسن داخلی به سرعت واکسن وارد کنیم، برای ما اهمیت دارد.

رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: روال خوبی برای واردات واکسن شروع شده است و اگر کسی هم پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شد این بیماری منجر به فوت او نشود.

وی افزود: واکسن براساس همان برنامه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصرف می‌شود. البته در این زمینه سوء استفاده‌هایی هم شده است که وزیر بهداشت با جدیت با این موضوع برخورد کرد و دستور داد تا مسوولان سوء استفاده کننده عزل شوند.

نظرات بینندگان