arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / شورای نگهبان: حق ماست که بعد از تایید صلاحیت هم ردصلاحیت کنیم / استقبال ایران از میانجیگری عراق در روابط با اعراب / اروپا: برای برجام ضرب‌الأجل نداریم اما ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد: با فوت ۲۸۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسید. پنج هزار و ۵۴۵ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.همچنین تغداد شهرهای قرمز نیز به ۴۶ کاهش یافت و روند بیماری در ۲۶ استان نزولی شده.

۹ میلیون دز واکسن در راه ایران
رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد:۹میلیون دوز واکسن طی یک ماه آینده وارد کشور خواهد شد.


اروپا: ضرب‌الأجل  نداریم اما ایران و آمریکا هم فوریتی قطعی احساس می‌کنند
«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان نماینده بروکسل در مذاکرات وین حاضر شده است در پیامی توئیتری نوشت: «چهارمین دور از مذاکرات وین را برای احیای برجام برگزار کردیم». او در ادامه نوشت:‌ «ضرب‌الأجلی وجود ندارد ولی به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده، فوریتی قطعی را احساس می‌کنم. زمان به نفع ما نیست. خوشحالم که می‌بینم تمام نمایندگان از جمله ایران و آمریکا می‌گویند که همین احساس را دارند».

۲۰۵ زخمی در مسجدالاقصی 
هلال احمر فلسطین از افزایش شمار مجروحان حمله نظامیان اسرائیل به مسجد الاقصی به ۲۰۵ تن خبر داد. همزمان کشورهای عربی و اسلامی حمله وحشیانه به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کردند.


واگذاری هفت تپه باطل شد
با ورود دستگاه‌های نظارتی، دادخواست ابطال واگذاری پرفساد شرکت هفت تپه به دادگاه ویژه حقوقی رسیدگی کننده به پرونده‌های مساله‌دار خصوصی‌سازی ارجاع شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه در زمستان سال گذشته، رای ابطال واگذاری هفت تپه صادر گردید.


استقبال ایران از میانجیگری عراق در روابط با اعراب
سفیر ایران در عراق گفت که رویکرد جدیدی در کشورهای منطقه برای رفع اختلافات و تنش ایجاد شده است و ما از آن استقبال می کنیم. مسجدی گفت: از اینکه عراق بتواند نقش سازنده و مثبتی در این زمینه داشته باشد استقبال کرده و آن را تشویق هم می کنیم.

شورای نگهبان: حق ماست که بعد از تایید صلاحیت هم ردصلاحیت کنیم
قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: اگر شورای نگهبان احراز کرد که حتی بعد از اعلام صلاحیت یک اتفاقی قبل از انتخابات افتاده که این از اسباب رد صلاحیت است، این حق قانونی شورای نگهبان است که در صلاحیت آن فرد تجدیدنظر کند لذا این فرقی هم نمی‌کند و ممکن است کسی در دوره قبل بعد از تائید صلاحیت و آنهم در مناظره و غیر مناظره و همچنین در زمان تبلیغات کار‌هایی را انجام داده که الان در این دوره - وقتی پرونده اش بررسی می‌شود - ببیند آن امور، اموری بوده که فاقد شرایط بوده، چه مربوط به گذشته و یا چه مربوط به این دوره باشد این حق نظارتی شورای نگهبان است که می‌تواند به بررسی مجدد صلاحیت آن فرد ورود کند.

نظرات بینندگان