arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کره شمالی: سئول احتمالا قصد دارد با ارسال بالن‌های آلوده به کرونا این کشور را آلوده کند

کره شمالی ادعا کرده که کره جنوبی ممکن است با ارسال بالن‌های آلوده به کرونابر فراز خاک کره شمالی، اهالی این کشور را آلوده کند. دولت کره شمالی از شهروندان خود خواسته تا اعلامیه‌های ارسالی در بالن از سوی کره جنوبی را هرگز قرائت نکنند زیرا ممکن است این اوراق به ویروس کرونا مبتلا باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: کره شمالی ادعا کرده که کره جنوبی ممکن است با ارسال بالن‌های آلوده به کرونابر فراز خاک کره شمالی، اهالی این کشور را آلوده کند.

به نوشته شماره شنبه روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، دولت کره شمالی از شهروندان خود خواسته تا اعلامیه‌های ارسالی در بالن از سوی کره جنوبی را هرگز قرائت نکنند زیرا ممکن است این اوراق به ویروس کرونا مبتلا باشند.

در رسانه‌های کره شمالی در این باره آمده است: «وقتی با جسم عجیبی که پرواز می‌کند مواجه می شویم، باید آنها را بعنوان مسیری ممکن برای انتقال ویروس مخرب به جای پدیده‌ای طبیعی در نظر بگیریم.»

«کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی پیشتر گفته بود که این کشور به طور کامل از ورود ویروس کرونا جلوگیری کرده است. و هشدار داده بود که این موضوع نباید باعث ایجاد غرور بی‌جا و کاهش تلاش‌ها برای مبارزه با این ویروس منجر شود. رئیس‌ کره شمالی خواستار حفظ «هوشیاری حداکثری» برای مقابله با این ویروس شده بود. پیشتر خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از یک مقام کره شمالی گزارش داد، حدود 500 فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور قرنطینه شدند.

کره شمالی تاکنون هیچگونه گزارشی از موارد ابتلا به کرونا را منتشر نکرده است. اخیرا نیز خواهر رئیس کره شمالی هشدار داد، ناکامی سئول در متوقف کردن انتشار و ارسال اعلامیه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ‌یانگ توسط اتباع فراری کره شمالی، تبعات خواهد داشت.

«کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون در یک بیانیه افراد متواری از این کشور و پناهنده به کره جنوبی را «تفاله‌‌های انسانی» توصیف کرد و به سئول درباره تبعات متوقف نشدن بروشورهای تبلیغاتی ارسالی مخالفان پیونگ یانگ هشدار داد.

خواهر رئیس کره شمالی اعلام کرد: «ما مانورهای تفاله‌های انسانی در (کره) جنوبی را اقدام تحریک‌آمیز علیه دولت ما قلمداد می‌کنیم و ما به اقدام متناسب به آنها نگاه خواهیم کرد».

کیم یو جونگ در این بیانیه افزود: «ما پیش از این به طور جدی به مقام‌های کره جنوبی درباره تبعات اقدامات اشتباهشان در تایید بی سر و صدای اقدامات وحشیانه این تفاله‌های انسانی روی روابط (کره) شمالی-جنوبی هشدار داده‌ایم».

بیانیه هشدارآمیز خواهر رئیس کره شمالی بعد از آن منتشر شد که یک گروه موسوم به «مبارزان برای یک کره جنوبی آزاد» اعلام کردند، از طریق مرز بالن‌های حاوی حدود ۵۰۰ هزار بروشور به کره شمالی ارسال کردند.

نظرات بینندگان