arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

افزایش شمار کشته شدگان انفجارهای مدرسه دخترانه افغانستان به ۶۳ نفر / اشرق غنی سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد

شبکه طلوع نیوز عصر یکشنبه اعلام کرد که شمار جان‌باخته‌گان انفجارهای روز گذشته مدرسه دخترانه سیدالشهدا در منطقه قلعه نو کابل، به ۶۳ تن افزایش یافت. پس از حمله بر مراکز آموزشی موعود و کوثر دانش، انفجارهای مدرسه دخترانه سید الشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته می‌شوند. تاکنون اما هیچ گروهی مسئولیت انفجار روز گذشته (شنبه) را به‌عهده نگرفته ‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شبکه طلوع نیوز عصر یکشنبه اعلام کرد که شمار جان‌باخته‌گان انفجارهای روز گذشته مدرسه دخترانه سیدالشهدا در منطقه قلعه نو کابل، به ۶۳ تن افزایش یافت.

طلوع نیوز بر اساس گفته های بستگان قربانیان گزارش داد که شمار کشته گان به ۶۳ نفر و حدود ۱۵۰ تن در این انفجارها زخمی شده‌اند.

رئیس جمهوری افغانستان روز یکشنبه در یک پیام تلویزیونی روز سه شنبه را به احترام قربانیان دانش آموز دبیرستان سیدالشهدای غرب کابل عزای ملی اعلام کرد.

 محمداشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که سه شنبه ضمن عزای ملی در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی افغانستان در کشورهای خارجی تمام وزارتخانه ها، استانداری ها و سفارتخانه های این کشور مراسم ختم قران کریم برگزار کنند.

رئیس جمهوری افغانستان از نیروهای افغان نیز خواست که طالبان و تروریست ها را در تمام مناطق افغانستان سرکوب کنند و به معاون اول رئیس جمهوری نیز دستور داد که هرچه سریعتر برای اهدای کمک های نقدی را به خانواده ها شهدا اقدام کنند و به وزارت توسعه روستایی نیز دستور داد مدرسه را بازسازی کند و دانش آموزان درس خود را از سر بگیرند.

پس از حمله بر مراکز آموزشی موعود و کوثر دانش، انفجارهای مدرسه دخترانه سید الشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته می‌شوند. تاکنون اما هیچ گروهی مسئولیت انفجار روز گذشته (شنبه) را به‌عهده نگرفته ‌است.

دولت افغانستان گروه طالبان را مسئول این حمله معرفی کرده است اما گروه طالبان با محکوم کردن این حمله دست داشتن در آن رد کرده و آن را به داعش نسبت داده است.

حمله به مدرسه دخترانه غرب کابل واکنش گسترده ی داخلی و خارجی داشته و این حمله تروریستی را محکوم کردند.

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، شماری از سفارتخانه های خارجی مستقر در کابل، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شماری از شخصیت های داخلی و بین المللی با صدور اطلاعیه هایی کشتار دانش آموزان بی گناه یک مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کردند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که هرگاه حملات طالبان با نفرت مردم و جامعه جهانی مواجه می شود، طالبان این حملات را به داعش نسبت می دهد.

وی اظهار کرد که هرگاه طالبان به غیر نظامیان حمله می کند از طریق سایت اعماق داعش را مسوول این حملات معرفی می کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه این حمله را فرقه گرایانه خوانده و تاکید کرده است که تروریست ها هرگز به اهداف خود برای راه اندازی جنگ فرقه ای و قومی در افغانستان نمی رسند و مسوولان افغانستان عاملان این حملات را مجازات خواهند کرد.

نظرات بینندگان