arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

وقتی جیمز باند شکست می خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشرق: نزدیک به 14 سال از اولین بازی Golden Eye 007  بر روی کنسول نینتندو می گذرد. این بازی از روی یکی از فیلم های جیمز باند به همین نام ساخته شده است. در سال گذشته یک بار دیگر این بازی برای کنسول Wii به بازار آمد و البته چند ماه بعد آن نیز برای کنسول های Xbox360  و PS3  نیز به بازار عرضه شد. بازی عینا همان نسخه Wii  بود ولی مقداری گرافیک آن بهبود پیدا کرده بود.

بازی در کل به صورت تیراندازی اول شخص است و البته گرافیک آن نیز زیاد چنگی به دل نمی زند که در ادامه به بخش های مختلف آن بیشتر اشاره می کنیم.

داستان:

داستان بازی پس از دوران جنگ سرد رخ می دهد و ماموران 007 و 006 نیز به عنوان ماموران مخفی وارد عملیات های شیمیایی روسیه که برای نابود کردن سفارتخانه های بریتانیا در تمام دنیا است می شوند.

این منطقه توسط تروریست ها اداره می شود و فرمانده آن ها نیز ژنرال اوروموف است این ژنرال ماموران مخفی داستان را شناسایی می کند و مامور 006 را نیز می کشد اما جیمز باند می تواند از مخمصه فرار کند و از منطقه خارج می شود.



در ادامه جیمز متوجه می شود که اوروموف به دنبال ارتباط با یک خلافکار دیگر روسی به نام زوخوفسکی است و با توجه به اطلاعاتی که بدست می آورد به اسپانیا سفر می کند تا این خلافکار را ببیند و در آنجا نیز اتفاقاتی رخ می دهد که بهتر است به آن ها اشاره نکنیم تا همچنان لذت داستان بازی برای شما از بین نرود.

داستان بازی با توجه به اینکه از یک فیلم برداشت شده است به مراتب بسیار خوب است و انسجام در آن رعایت شده است و به طور کلی می تواند شما را به خودش جذب کند و از ان لذت ببرید.

گیم پلی:

 در کنار آنکه داستان بازی بسیار خوب است اما گیم پلی بازی چنگی به دل نمی زند. دشمنان بازی شما از روبات ها هم کم عقل تر هستند چرا که به مانند دستگاه های برنامه ریزی شده تنها به سوی شما می آیند و حرکاتشان کاملا قابل پیش بینی است و شما اصلا نیازی به کار زیاد ندارید و می توانید آن ها را به راحتی از بین ببرید.

همانطور که می دانید مامور 007 یک مامور مخفی در مکان های مختلف است اما این بازی رسما این اصل را زیر پا گذاشته است و شما را بیشتر به یاد بازی ندای وظیفه می اندازید. شاید در ابتدای هر مرحله بتوانید مقداری مخفی کاری کنید اما مطمئنا باید شروع به تیز اندازی کنید و این یعنی این که دیگر بازی مخفی کاری نیست.



یکی دیگر از نکات منفی که می توان به آن اشاره کرد عدم شنوایی دشمنان شما است. شما ممکن است بعد از کلی تیر اندازی و زد و خورد در یک اتاق به اتاق بعدی بروید اما در آن جا همه چیز آرام است و انگار نه انگار در اتاق بغل دستی جنگی روی داده است.



روند بازی بسیار خطی است اما برخی نکات است که می تواند به شما کمک کند تا گیم پلی چهار ساعته آن را تغییر دهید. بخش آنلاین بازی نیز خوب طراحی شده است و به نوعی می تواند به سرگرم کننده باشد. البته بازهم در همه جای بازی کپی برداری هایی از بازی ندای وظیف دیده می شود که قابل چشم پوشی نیست چرا که از زیبایی بازی کاسته شده است.

گرافیک و صداگذاری:

گرافیک بازی بسیار روند متغییری دارد و اصلا یکسان نیست. در برخی از مواقع اصلا رضایت بخش نیست ولی در نقطه ای دیگر بازی بسیاز زیبا می شود این در حالی است که بافت های اصلی بازی بسیار ضعیف کارشده است. چهره پردازی ها نیز برای شخصیت های اصلی خوب است و جزئیات در آن ها رعایت شده است.

گرافیک رنگ و رو رفته بازی برای کنسول های نسل امروز بسیار پایین است و کسانی که بازی های دیگر  را نیز اندجام داده اند اصلا از ان خوششان نخواهد آمد. نورپردازی ها اشتباه است و سایه ها هم کاملا بد طراحی شده اند به گونه ای که اصلا باور پذیر نیستند و این در حالی است که این روزها بازی ها بیشتر به دنبال نزدیک شدن به دنیای واقعی هستند.



یکی از نکاتی که شاید بیشتر در بازی های بسیار قدیمی و در حد میکرو و سگا می دیدم غیب شدن دشمنان پس از مردن است به طوری که گاهی اوقات هنوز روی زمین نیافتاده غیب می شوند. در کنار ان نحوه تیر خوردن و انفجارها نیز بسیار افتضاح است و اصلا در خور یک بازی برای کنسولی چون PS3  نیست.

در کنار این گرافیک وحشتناک صداگذاری بسیار بهتر کار شده است ولی بازهم مشکلاتی برای آن وجود دارد که می تواند باعث دلزدگی شما باشد. صداپیشگی ها خوب کار شده است اما بسیار بی روح است و نکته منفی ان نیز عدم هماهنگی بین لب زدن بازیکن ها و صدا است که واقعا برای بازی های امروزی بسیار بد است.

سخن آخر:

در اخر بهتر است بگوییم که این بازی برای کنسول Wii بسیار عنوان خوبی بود اما برای کنسول های دیگر اصلا به شمار نمی آید و اگر بازی های این سبکی را دوست دارید بازهم انتخاب های دیگری در مقابل شما هست که  می توانید از آن ها لذت ببرید.

این بازی اصلا در حد یک بازی سال 2011 نبود اما اگر مقدار بیشتری روی آن کار می شد می توانست یک نام بزرگ برای خودش به جای بگذارد. اما در کل برای سری بازی ها مامور 007 این بازی به عنوان یک شکست محسوب می شد.

شما می توانید این بازی را بر روی کنسول های Wii،  PS3،  XBOX360 امتحان کنید.
نظرات بینندگان