arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سیاست‌گذاری درباره مذاکرات وین بر عهده نهادهای بالادستی است

ربیعی: خاموش شدن دوربین‌ها تا سوم خرداد؟ قانون مجلس الزام آور است / نمی خواهیم هیچ تاریخی باعث تعجیل شود / توافق محدود در مورد تاریخ منوط به تصمیمات در تهران است

سخنگوی دولت با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری و سیاستگذاری درباره مذاکرات وین با نهادهای بالادستی است، گفت: امیدواریم طرفهای برجام پیش از فرارسیدن موعد توافق ایران و آژانس مذاکرات احیای برجام و عمل به تعهدات خود را به سرانجام برسانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری و سیاستگذاری درباره مذاکرات وین با نهادهای بالادستی است، گفت: امیدواریم طرفهای برجام پیش از فرارسیدن موعد توافق ایران و آژانس مذاکرات احیای برجام و عمل به تعهدات خود را به سرانجام برسانند.

علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری درخصوص ارزیابی روند مذاکرات وین و اینکه آیا تا سوم خرداد و ضرب الاجل مجلس برای امحای دوربین های آژانس انرژی اتمی ایران و اعضای برجام به توافق می رسند، گفت: تاریخی را که قانون و متعاقب آن توافق میان ایران و آژانس تعیین کرده همان سوم خرداد است و امیدواریم که همه طرف های برجام پیش از فرارسیدن آن موعد، مذاکرات جاری را برای احیای کامل برجام و عمل همه طرف ها به تعهدات به سرانجام برسانند.

وی افزود: ترجیح می دهیم احتمال تحقق این مسئله را به آینده بسپاریم و به همه اعضای برجام توصیه می کنیم که همچنان برای رسیدن به توافق پیش از مهلت قانونی تمرکز کنند.

ربیعی تاکید کرد: هر گونه تصمیم و سیاستگذاری در این زمینه بر عهده نهادهای بالادستی است.

 سخنگوی دولت در پاسخ به سوال که اخیراً یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود اگر مذاکرات وین تا سوم خرداد به نتیجه نرسد دوربین‌ها خاموش می‌شوند، چقدر امکان دارد که تیم مذاکره‌کننده تا آن زمان به نتایج لازم برسد و اینکه در صورت نرسیدن به نقطه مطلوب آیا امکان افزایش مهلت برای ادامه مذاکرات مطابق با دستور مراجع بالادستی در داخل کشور وجود دارد؟ گفت: قانون مجلس الزام آور است و تاریخ ٢١مه در خصوص توافق بین ایران و آژانس، تاریخی مهم است. ما عجله ای برای به سرانجام رساندن گفتگوها نداریم اما از فرسایشی شدن آن نیز جلوگیری می کنیم و با دقت و در عین حال با سرعت لازم گفتگوها را پیش می بریم. لذا ما نمی خواهیم هیچ تاریخی مانع از این شود که پیگیری دقیق سیاست ها با تعجیل روبرو شود.

او گفت: همانطور که پیشتر نیز گفته شده الان برای اظهار نظر زود است، در صورتی که گفتگوها در مسیر درست به پیش برود و چشم انداز روشنی هم داشته باشیم توافق محدود در مورد تاریخ منوط به تصمیمات در تهران است.

نظرات بینندگان