arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

آکسیوس: بایدن نماینده ویژه به خاورمیانه برای رفع اختلافات میان اسرائیل و حماس اعزام می کند

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که دولت بایدن در حال برنامه ریزی است تا یک نماینده ویژه به خاورمیانه اعزام کند تا در رفع اختلافات میان اسرائیل و حماس نقش ایفا کند. آکسیوس چهارشنبه شب به نقل از پنج مقام اسرائیلی و دیپلمات های غربی نوشت: انتظار می رود در صورت تأیید برنامه های نهایی این سفر، هادی عمر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین امشب به تل آویو سفر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که دولت بایدن در حال برنامه ریزی است تا یک نماینده ویژه به خاورمیانه اعزام کند تا در رفع اختلافات میان اسرائیل و حماس نقش ایفا کند.

 آکسیوس چهارشنبه شب به نقل از پنج مقام اسرائیلی و دیپلمات های غربی نوشت: انتظار می رود در صورت تأیید برنامه های نهایی این سفر، هادی عمر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین امشب به سرزمین های اشغالی سفر کند.

منابع همچنین می گویند کاخ سفید در تلاش است تا مصر نیز از اقدامات کاهش تنش حمایت کند.

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از تماس مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتای صهیونیستی و مقامات مصری درباره وضعیت فلسطین اشغالی سخن گفت.

وی گفت: سالیوان حمایت بی‌دریغ رئیس جمهوری آمریکا را برای امنیت اسرائیل و حق مشروعش در دفاع از خود و شهروندانش یادآور شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: سالیوان همچنین اعلام کرد ایالات متحده مشتاق برداشتن گام‌هایی برای بازگرداندن آرامش پایدار است.

وی همچنین از تماس دیگر سالیوان با مقامات مصر درباره غزه و قدس سخن گفت که آنها برای بازگرداندن آرامش در روزهای آتی تبادل نظر کردند.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت شرایط موجب تشکیل جلسه امنیتی دادند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب درگزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات ناقضانه اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که به دنبال حملات گسترده رژیم صهیونیستی، تعداد قربانیان فلسطینی تا ساعت یک بعد از ظهر روز چهارشنبه به ۴۸ شهید و بیش از ۳۰۶ زخمی رسیده است که نشان دهنده میزان جنایات نیروهای اشغالگر است.



نظرات بینندگان