arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

حمله گسترده‌ گروه‌های مقاومت به شهرک‌های اسرائیلی / حماس: در پاسخ به شهادت فرماندهان خود و انهدام برج الشروق ۱۳۰ راکت به تل آویو شلیک شد

منابع فلسطینی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدام جنگنده‌های اسرائیل در انهدام برج «الشروق» حمله راکتی گسترده‌ای را علیه شهرک‌های اسرائیلی شمال نوار غزه آغاز کرده‌اند. کتائب القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شهادت رساندن فرماندهش و انهدام برج الشروق ۱۳۰ راکت به سمت عسقلان، نتیفوت و سدیروت روانه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: منابع فلسطینی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدام جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی در انهدام برج «الشروق» حمله راکتی گسترده‌ای را علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال نوار غزه آغاز کرده‌اند.

«کتائب القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شهادت رساندن فرماندهش و انهدام برج الشروق 130 راکت به سمت عسقلان، نتیفوت و سدیروت روانه کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی همزمان با این اعلام  خبر دادند که آژیرهای خطر در تل‌آویو نیز فعال شده است.

منابع صهیونیستی در عین حال گزارش دادند که در پی این حمله سنگنین، برق سدیروت قطع شده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در حمله راکتی به سدیروت سه تن به شدت مجروح شده‌اند.

خبرنگار شبکه «العربیه» گزارش داد که سه تن نیز در عسقلان اشغالی مجروح شده‌‌اند. طبق گفته منابع فلسطینی به شدت به چند ساختمان در عسقلان خسارت وارد شده است.

پس از این حمله سنگین، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از هلاکت یک صهیونیست در سدیروت خبر داد.

برخی منابع صهیونیستی نیز از وخامت حال شش صهیونیست در سدیروت خبر می‌دهند.

«کتائب ابوعلی المصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی آزاد‌سازی فلسطین نیز همزمان با این حمله اعلام کرد که امشب «بئر السبع» را هدف حمله راکتی قرار خواهد داد.

این حمله درست پس از آن صورت گرفت که منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چند موشک برج «الشروق» را در مرکز شهر غزه منهدم کرد‌‌ه‌اند.

نظرات بینندگان