arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

تغییر سبک زندگی برای از بین بردن استرس روزانه

طبق مطالعات انجمن روانشناسی آمریکا، افراد سطح استرس خود را به طور متوسط ​​۴.۹ در مقیاس ۱۰ نمره ارزیابی می‌کنند. استرس مداوم می‌تواند به طرق مختلفی بر وضعیت جسمی شما تأثیر بگذارد. این موارد از مسائل کوتاه مدت، مانند درد معده و بی خوابی، گرفته تا نگرانی‌های طولانی‌تر، مانند ناباروری و خطر بالای مشکلات قلبی را به همراه  دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق مطالعات انجمن روانشناسی آمریکا ، افراد سطح استرس خود را به طور متوسط ​​4.9 در مقیاس 10 نمره ارزیابی می کنند. استرس مداوم می تواند به طرق مختلفی بر وضعیت جسمی شما تأثیر بگذارد. این موارد از مسائل کوتاه مدت ، مانند درد معده و بی خوابی ، گرفته تا نگرانی های طولانی تر ، مانند ناباروری و خطر بالای مشکلات قلبی را به همراه  دارد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، اگرچه ممکن است نتوانید عوامل استرس زا را در عرض یک شب از بین ببرید ، اما تکنیک های کاهش استرس روزانه وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

گپ زدن
با دوستان و خانواده خود گپ بزنید

هرگز قدرت ارتباط اجتماعی سالم را دست کم نگیرید. دوستان و اعضای خانواده شما برای حمایت و کمک به شما در مواقع استرس آنجا هستند. سرویس بهداشت ملی (NHS) پیشنهاد می کند در مورد هر مشکلی که دارید با دوستان و خانواده خود صحبت کنید.

شکلات
مقداری شکلات تلخ بخورید

تحقیقات مرکز علوم بهداشتی Adventist University Loma Linda نشان داد که خوردن شکلات تلخ می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز افراد داشته باشد. به ویژه ، این مطالعه نشان می دهد که مصرف این ماده غذایی خوشمزه می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

چای سبز
یک چای سبز بنوشید

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سبز می تواند به افراد در مبارزه با استرس و  افسردگی و سایر اختلالات کمک کند. متخصصان معتقدند که نوشیدن چای سبز می تواند سطح سروتونین و دوپامین را افزایش دهد. این ها انتقال دهنده های عصبی خاصی هستند که مسئول ایجاد احساس خوشحالی در شما هستند.

مدیریت زمان

مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید

آیا به نظر می رسد همیشه زمان کم می آورید؟ این نشانه مدیریت نامناسب زمان است. نحوه برنامه ریزی روزهای خود را تغییر دهید و در مورد اینکه چه مدت کارتان طول می کشد دقیق باشید. NHS به شما توصیه می کند که تغییرات ساده ای مانند زودتر بیدار شدن و برنامه ریزی های قبلی را برای انجام این کار انجام دهید.

موسیقی
به برخی از آهنگ ها گوش دهید

موسیقی تأثیر مستقیمی بر روحیه شما دارد. مطالعات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی می تواند اضطراب ، ضربان قلب و فشار خون را در افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند کاهش دهد.

 

نظرات بینندگان