arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیپلمات ارشد آمریکایی برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس روانه تل‌آویو شد / منابع آمریکایی: قصد داریم تا قبل ازعید فطر آتش بس بین نیروهای اسرائیلی و مقاومت برقرار شود

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که هادی عمرو، معاون وزیر امور خارجه در امور اسرائیل و فلسطین، اولین سفر خود به تل آویو را چهارشنبه انجام خواهد داد. منابع آمریکایی گفتند این سفر در ابتدا برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، اما با تشدید درگیری‌ها زودتر انجام گرفت. این منابع افزودند که بایدن به مصر و اردن متکی است تا قبل ازعید فطر در روز پنج شنبه آتش بس بین نیروهای اسرائیلی و مقاومت برقرار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دولت آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی «هادی عمرو» دیپلمات ارشد خود را به تل آویو فرستاده تا با مقام‌های ارشد صهیونیستی در زمینه بررسی وضعیت نبرد با نیروهای مقاومت رایزنی کند.

به نوشته روزنامه اماراتی «نشنال» «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که هادی عمرو، معاون وزیر امور خارجه در امور اسرائیل و فلسطین، اولین سفر خود به تل آویو را چهارشنبه انجام خواهد داد. منابع آمریکایی گفتند این سفر در ابتدا برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، اما با تشدید درگیری‌ها زودتر انجام گرفت.

این منابع افزودند که بایدن به مصر و اردن متکی است تا قبل ازعید فطر در روز پنج شنبه آتش بس بین نیروهای صهیونیستی و مقاومت برقرار شود. «مارتین ایندیک» نماینده سابق ایالات متحده در منطقه نیز این سفر را ضروری و مهم خواند. وی گفت: «عمرو در این مرحله از درگیری نمی تواند واسطه باشد، اما می‌تواند با هر دو طرف وارد تعامل شده و در مورد راه‌های احتمالی پایان جنگ به واشنگتن مشاوره دهد.»

به نوشته این رسانه، واشنگتن برای کمک به آتش بس قاهره را تحت فشار قرار داده است. کاخ سفید روز سه شنبه گفت که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «عباس کامل» همتای مصری خود صحبت کرده است.

منابع دیپلماتیک گفتند که با توجه به شدت درگیری ها، پایان سریع جنگ قبل ازعید فطر غیرواقعی است.

این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در نشست خبری خود بدون اشاره به حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، حملات راکتی حماس را محکوم کرد و خواستار کاستن از تنش‌ها شد.

وی در خصوص تحولات اخیر میان فلسطینی‌ها و دشمن صهیونیست، گفت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روزانه در جریان تحولات در اورشلیم (قدس اشغالی) و غزه از جمله ویدئوهایی منتشر شده که رگبار راکت‌هایی که تل‌آویو را هدف قرار می‌دادند، قرار گرفته است.

جن ساکی بدون اشاره به این که حملات مذکور در واکنش به بمباران برج‌های مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی، انجام گرفته، افزود: «از روزهای گذشته، بایدن به تیمش برای تعامل فشرده با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی از جمله رهبران سراسر خاورمیانه دستور داده است. تیم او در حال انتقال پیامی واضح و ثبات از تنش‌زدایی است و این تمرکز اصلی ماست.»

نظرات بینندگان