arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال ثبت نام لاریجانی قوت گرفت / شرط ایران برای از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی / تایید تماس تهران با ریاض

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شرط ایران برای از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی
معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی مستلزم رفع تحریم‌هاست، اعلام کرد: جدی و مصمم هستیم و حتی از همین فردا آماده‌ایم که اگر تحریم‌ها به شکلی که قابل راستی آزمایی باشد، برداشته شود به اجرای کامل برجام بازگردیم.

احتمال ثبت نام لاریجانی قوت گرفت
رسول جعفریان عضویت پیوسته فرهنگستان علوم در توییتی نوشت: تا آنجا که می دانم، آمدن آقای دکتر لاریجانی در ا نتخابات ریاست جمهوری قطعی شده است. امیدوارم این خبر تأیید شود. بهروز نعمتی هم در پاسخ به سوالی در مورد رایزنی‌های انتخاباتی نمایندگان ادوار مجلس با لاریجانی در مورد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: حضور آقای لاریجانی در انتخابات قوت گرفته است. 

ظریف: آمدنم به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست
محمد جواد ظریف نوشت: آمدنم با توجه به دلواپسی‌هایی که در این ۸ سال و بویژه از نوروز امسال به نمایش گذاشته‌شد، به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست... اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدی‌ام آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.

احمدی‌نژاد ثبت نام کرد
«محمود احمدی‌نژاد» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.او گفت: اگر رد صلاحیت شوم، رای نمی‌دهم و از هیچ کسی هم حمایت نمی‌کنم.


آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت، روز ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۳۶۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

همه نامزدهای جبهه اصلاحات ثبت نام می‌کنند
سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: همه کاندیدا‌های جبهه اصلاحات ایران برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ ثبت نام می‌کنند و تصمیم گیری این جبهه برای رسیدن به کاندیدای واحد به بعد از ایام ثبت نام موکول شد.


تایید تماس تهران با ریاض
ظریف درباره روابط با عربستان گفت: ما آماده‌ایم و همیشه آماده بوده‌ایم روابط نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. برادران سوری ما نیز همیشه از همکاری در جهان عرب استقبال کرده‌اند و ما هم بر همین حالت هستیم. ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه بخش باشند، برای صلح و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه ی انسانی عظیمی رنج می برد

نظرات بینندگان