arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین اخبار انتخاباتی از جهانگیری، لاریجانی، صالحی و عارف / دعوت گروسی به مذاکرات وین / تکذیب گم شدن واکسن های کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


آمار فوتی‌های روزانه کرونا به زیر ۳۰۰ نفر کاهش یافت
وزارت بهداشت روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰  اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۲۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ نفر رسید. همچنین ۲۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۲۳۱ نفر رسید.

علی مطهری در انتخابات ثبت نام کرد
علی مطهری با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای کنار رفتن به نفع کسی ندارم گفت: اگر شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود، رد صلاحیت اتفاق نمی‌افتد.

کاندیداتوری لاریجانی قطعی شد
بهروز نعمتی از نزدیکان رئیس مجلس دهم که پیشتر از افزایش احتمال نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داده بود، اعلام کرد که ثبت‌نام وی قطعی شده و آقای لاریجانی روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ یا شنبه به وزارت کشور خواهد رفت. وی گفت که رئیس ستاد انتخاباتی علی لاریجانی هنوز مشخص نیست.

افزایش


علی اکبر صالحی: درحال بررسی موضوع کاندیداتوری ام هستم / اگر به قطعیت رسیدم، فردا یا پس فردا به وزارت کشور مراجعه می‌‌کنم
دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر خارجه سابق کشورمان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو کاندیدا خواهید شد، اظهار داشت: حقیقت این است که فعلاً تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام و ترجیحم بر نیامدن هست ولی طی این ایام تماس‌های متعددی از گروه‌های مختلف گرفته شده و محبت‌های زیادی داشته‌اند؛ لذا من به احترام این درخواست‌ها درحال بررسی موضوع هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صالحی: اگر به قطعیت رسیدم، فردا یا پس فردا ثبت نام می کنم

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر خارجه سابق در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو کاندیدا خواهید شد، اظهار داشت: حقیقت این است که فعلاً تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام و ترجیحم بر نیامدن هست ولی طی این ایام تماس‌های متعددی از گروه‌های مختلف گرفته شده و محبت‌های زیادی داشته‌اند؛ لذا من به احترام این درخواست‌ها درحال بررسی موضوع هستم. وی گفته است: اگر تصمیم قطعی به کاندیداتوری گرفتم به صورت مستقل در انتخابات حاضر خواهم بود و در این صورت فردا یا پس فردا به وزارت کشور مراجعه می‌‌کنم.

محمود صادقی ثبت‌نام کرد
محمود صادقی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

دعوت گروسی به مذاکرات وین
بر اساس گزارش شبکه العربیه، یک منبع اروپایی گفت: به موقعیتی کلیدی در مذاکرات رسیده ایم. تعهدات هسته ای واضح هستند و در حال حاضر مشخص است که ایران باید چه کاری انجام دهد. او همچنین تایید کرد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بهره مندی سایرین از نظرات و تجربیات او در زمینه تعهدات هسته ای، به مشارکت در یکی از جلسات مذاکرات وین دعوت شده است.

جهانپور: هیچ واکسنی گم نشده
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتر نوشت: تاکنون سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد و تحویل وزارت بهداشت شده و در زنجیره توزیع قرار گرفته است. وی در ادامه نوشت: هیچ واکسنی گم نشده و نخواهد شد، اطلاعات واکسن های کرونا مستمرا قابل رصد است، آنچه ظاهرا خارج از نظام سلامت مدت هاست گم شده، صداقت برخی سیاسیون و حرف مستند و با حساب و کتاب است.

دفتر عارف انصراف او از کاندیداتوری را تکذیب کرد
در پی انتشار متنی در رسانه ها با عنوان انصراف محمد رضاعارف از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رییس دفتر وی بابیان اینکه متن منتشر شده متنی مشورتی بوده ، که برخی اقدام به انتشار آن کردند، اعلام کرد که نظر نهایی و قطعی این چهره اصلاح طلب برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شنبه اعلام می شود.

نظرات بینندگان