arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس از ثبت نام در انتخابات؛

محسن هاشمی: با جهانگیری رایزنی کردم، به من گفت ثبت نام کنم / از نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها تبعیت می کنم؛ البته مجبوریم / تنش‌زدایی آیت الله هاشمی را در دستور کار قرار می‌دهم

رییس شورای شهر تهران و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت خود منش آیت الله هاشمی رفسنجانی که همان تنش زدایی است را در دستور کار خود قرار خواهم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس شورای شهر تهران و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت خود منش آیت الله هاشمی رفسنجانی که همان تنش زدایی است را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

محسن هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام با حضوردر جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی، نیروی انسانی بسیار قوی دارد و از موقعیت‌های جغرافیایی شایانی در جهان برخوردار است، گفت: موقعیت کم نظیر استراتژیک ایران و حتی در جهان بسیار مهم تلقی می‌شود و لذا باید پیشرفت و توسعه و رفاه بهتری را برای مردم ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مردم ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرده‌اند و با تحمل این رنج خوشبختانه با تمام فشارها و به آنها وارد شده است امیدهایی برای پایان این تحریم‌ها ظلم ها ایجاد شده است، زیرا که تحریم کنندگان شکست فشار حداکثری را از آن خود کردند.

این داوطلب ریاست جمهوری با مقایسه امروز ایران با دوران جنگ گفت: اگر بخواهیم شرایط امروز ایران را با مقطع خاص انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، شبیه به پایان جنگ تحمیلی هستیم البته از نظر زیرساخت‌ها و وضعیت تولید در کشور و نیروی انسانی به مراتب وضع بهتری نسبت به تاریخ گذشته داریم اما متاسفانه به لحاظ سرمایه‌های اجتماعی، امیدهای اجتماعی و حتی آسیب‌های اجتماعی با وضع بدتری مواجه هستیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت‌ها را تا حد زیادی توانستند برطرف کنند در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب‌های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌هایش گفت: این برنامه‌ها در نظر در محضر داوری و کارشناسان و نخبگان قرار خواهیم داد این برنامه با عنوان دولت رفاه و دولت عدالت عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و توسعه و معیشت مناسب و البته عدالت به معنای مبارزه با تبعیض و فساد است.

وی افزود: در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در میان مدت بتوانیم رشد اقتصادی که در کشور دچار رکود و حتی منفی شده را جبران کنیم و به رشد مناسب در شان مردم ایران برسیم البته.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید از درایت مناسب، شفافیت مناسب رانت زدایی و مبارزه با تبعیض را در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه متعادل و متوازن جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم.

هاشمی گفت: انشاءالله بتوانیم برای این موضوع جایگاه درونی و بین المللی ایران را ارتقاء چشمگیری بدهیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم در نهایت با توجه به شرایط موجود ایران و شرایط سختی که مردم در زندگی شان تحمل می‌کند رویکرد سیاسی نامزدهای محترم باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضایی توأم با احترام به یکدیگر باشد و به هم افزایی بپردازیم و در نهایت در برابر مردم و اراده عمومی در صندوق‌های رای احترام بگذاریم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش درباره برجام گفت: برجام توانست در حدود ۵ سال از ابتدای دولت روحانی برخی مشکلات داخلی و خارجی حل کند و این ترامپ بود که مشکلاتی ایجاد کرد.

وی با اشاره به تجربیاتش در شورای شهر ادامه داد: ۷۵درصد مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و تجربه من در شورای شهر و شهرداری می تواند مثبت باشد. توصیه من این است از کارهایی که گذشتگان را تکرار نکنیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اصلاح طلبان و ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات گفت: ما نسبت به انتخاب گزینه اصلح بعد از تایید صلاحیت ها اقدام می کنیم.

وی درباره کناره گیری به نفع جهانگیری اظهارکرد: من با وی رایزنی داشتم و به من گفتند ثبت نام کنید.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه از نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها تبعیت خواهیم کرد و البته مجبور به این کار هستیم، تصریح کرد: بنده به عنوان یک اصلاح طلب میانه رو فعالیت سیاسی خود را انجام می دهم.

وی با بیان اینکه درباره نامزدهای دیگر اظهار نظر نمی کنم، گفت: بعد از اعلام اسامی نامزدهای نهایی درباره گزینه ها صحیت خواهیم کرد.

داوطللب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای رشد کشور طبق برنامه ششم حرکت می کنیم. ما برای تحقق این وضعیت نیازمند ارتباط با همسایگان هستیم از این رو منش آیت الله هاشمی یعنی تنش زدایی را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

نظرات بینندگان