arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

تعداد مناطق قرمز کرونایی به ۳ شهر کاهش یافت / پارسیان در هرمزگان، قلعه گنج در سیستان و بلوچستان و سلماس در آذربایجان غربی در وضعیت قرمز هستند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد مناطق قرمز کشور به ۳ شهر کاهش یافت. محموله جدید واکسن فردا صبح به ایران می رسد و واکسیناسیون ۷۵ سال به بالاها از امروز شروع می شود. بر اساس نقشه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون شهرهای پارسیان در استان هرمزگان، قلعه گنج در استان سیستان و بلوچستان و سلماس در استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا هستند. بقیه شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد هستند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایرنا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد مناطق قرمز کشور به ۳ شهر کاهش یافت. محموله جدید واکسن فردا صبح به ایران می رسد و واکسیناسیون ۷۵ سال به بالاها از امروز شروع می شود.

علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا جای تقدیر دارد با همکاری مردم تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور به ۳ شهر کاهش یافت. از همه مردم که با رعایت پروتکل ها و اهتمام در جهت کنترل این بیماری داشتند، قدردانی می کنیم. هم در ایام شبهای قدر، هم برگزاری نماز عید فطر و تعطیلات عید فطر مردم  خیلی خوب رعایت کردند.

رئیسی ادامه داد: میزان مسافرت و تردد جاده ای خودروها در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس نقشه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون شهرهای پارسیان در استان هرمزگان، قلعه گنج در استان سیستان و بلوچستان و سلماس در استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا هستند. بقیه شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد هستند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشتی تمام شده، فاز دوم نیز برای گروه های ۸۰ سال به بالا تقریبا انجام شده است و از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال شروع می شود.

وی افزود: محموله جدید واکسن نیز فردا به کشور صبح به کشور می رسد و بلافاصله توزیع خواهد شد. فعلا افراد بالای ۷۵ سال نیازی به ثبت نام برای واکسن ندارند. همکاران من در شبکه بهداشت اطلاعات آنان را دارند و با آنان تماس می گیرند یا پیامک می زنند. افراد بالای ۸۰ سال جامانده می توانند با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir  ثبت نام کنند، بعد از ۴۸ ساعت با آنان تماس گرفته می شود. مطمئن باشند سهمیه هیچ فردی برای واکسن از بین نمی رود.

نظرات بینندگان