arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

رضایی: مثل دوره های گذشته پرده پوشی نمی کنم / یک عده اینجا آمدند و زدند زیر گریه و یک عده گفتند نه چکش و نه کلید؛ شماها عامل بدبختی ملت بودید

در بخشی از اداره کشور نااهلان وارد شده اند. حال کشور خوب نیست. فرودگاه ترکیه و بنادر عمان و امارت، آسمان و سواحل ما را گرفته اند. خیلی از داوطلبان از فساد، تبعیض و ناکارآمدی گفتند ولی چرا به سهم خود اشاره نکردند؟ امروز روز شعار نیست بلکه روز عمل کردن است. امروز باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم. تکرار دولت های گذشته سم مهلکی است. به دولت جدید، کارآمد قوی و مردمی نیازمندیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مثل دوره های گذشته پرده پوشی نمی کنم و صادقانه همه مسایل را به مردم خواهیم گفت.

محسن رضایی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرمنده ملت ایران هستم. این بود میراث امام خمینی(ره) و نتیجه مقاومت چهل ساله مردم؟ چرا اقتصاد مثل بخش امنیت اداره نمی شود؟
وی ادامه داد: در بخشی از اداره کشور نااهلان وارد شده اند. حال کشور خوب نیست. فرودگاه ترکیه و بنادر عمان و امارت، آسمان و سواحل ما را گرفته اند. خیلی از داوطلبان از فساد، تبعیض و ناکارآمدی گفتند ولی چرا به سهم خود اشاره نکردند؟ امروز روز شعار نیست بلکه روز عمل کردن است. امروز باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم. تکرار دولت های گذشته سم مهلکی است. به دولت جدید، کارآمد قوی و مردمی نیازمندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: امروز باید آخرین ریالی که از بیت المال خارج شده است، بازگردد. ببینید چه وضعی برای بورس درست کرده اند. دست هایی در کار بوده است که بورس را به اینجا کشانده است. ما صندوق جبرانی برای مال باختگان بورس ایجاد می کنیم.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد ایران از فلسفه باقی دولتمردان آسیب جدی دیده است، افزود: اقتصاد علم است ولی نه علم به اقتصاد دارند نه به هشدار اقتصاددانان توجه می کنند. در 92 گفتم کلیدهای بی خاصیت، کاری نمی کنند. امروز دولت نباید در پستوهای پاستور بنشید و مردم را در مبارزه با کرونا رها کند. مقابله با کرونا جهاد می خواهد. دولتی تشکیل می دهیم که کمتر از شش ماه کل کشور را واکسینه کند.

وی ادامه داد: آمده ایم سپر شویم نه اینکه ملت را سپر کنیم. ما تغییر را از خود و خانواده های خود آغاز می کنیم. ما آمده ایم که صادقانه با مردم صحبت کنیم. پنجاه سال ایست که تورم داریم ادامه این وضعیت خیانت است. برنامه هایی داریم که جلو این روندهای منفی را بگیریم و معیشت مردم را بهبود ببخشیم. با 25 کشور اطراف خود اتحادیه شبیه اتحادیه اروپا ایجاد می کنیم. در سطح بین المللی به توازن می اندیشیم. افتادن به دام هر کشور بزرگ برای ما ضرر خواهد داشت.

رضایی با اشاره به حضور و سخنرانی داوطلبان انتخابات در وزارت کشور، گفت: یک عده اینجا آمدند و زدند زیر گریه و یک عده گفتند نه چکش و نه کلید. شماها عامل بدبختی ملت بودید. ما اینجا تراژدی و نمایشنامه کمدی دیدیم. گویی اینها هیچ دخالتی در ایجلاد شرایط امروز نداشته اند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما به قیام اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز داریم. اگر مشکل اقتصادی را حل می کردند من هیچ گاه به صحنه نمی آمدم. ما تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد می کنیم. ایالت های اقتصادی ایجاد می کنیم و اختیارات مرکز را به مردم می دهیم. در کنار مردم سالاری سیاسی، مردم سالاری اقتصادی و اجتماعی برقرار می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع کسی کناره گیری می کند، اظهار کرد: در صحنه این انتخابات جبهه انقلاب با قدرت وارد شده است و با قدرت ادامه می دهد. رای مردم برای ما مهم است. من اخلاق و برادری ها را رعایت کرده ولی مثل دوره های گذشته پرده پوشی نمی کنم و صادقانه همه مسایل را به مردم خواهیم گفت.

نظرات بینندگان