arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نامزدهای سرشناس کدامند؟ / برادر بن سلمان، مامور زمینه چینی برای دور جدید مذاکره با ایران؟ / حمله وحشتناک اسرائیل به مقر رسانه ها در غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نامزدهای سرشناس کدامند؟
ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید و چهره‌هایی همچون سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، حسن سبحانی، فریدون عباسی، سید مصطفی تاجزاده علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، سید ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی، محسن رضایی، عزت الله ضرغامی، مسعود پزشکیان و عباس آخوندی ثبت نام کردند. اسامی تایید صلاحیت شده روزهای پنجم و ششم خرداد اعلام خواهد شد.

فوت ۲۰۰ نفر دیگر با کرونا
وزارت بهداشت روز ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۲۰۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۶ هزار و ۶۳۳ نفر رسید.

برادر بن سلمان، مامور زمینه چینی برای دور جدید مذاکره با ایران؟
العرب، نزدیک به عربستان سعودی نوشت: پس از آنکه ریاض به وجود دیدارهای پنهانی با ایرانی ها در بغداد اعتراف کرد، به شکل علنی هیئتی را به ریاست خالد بن سلمان، به بغداد فرستاد تا ترتیب دور جدیدی از مذاکره با ایران در عراق را بدهد. منابع سیاسی عراقی در گفتگو با العرب تاکید کردند که این هیئت متشکل از شخصیتهای سیاسی و امنیتی بوده که با مسئولان عراقی و سپس، مسئولان ایرانی دیدار خواهد کرد. دستور کار گفتگوهای سعودی-ایرانی کاملا سری است، اما منابع خاص، از امکان بررسی آینده درگیری در سوریه، تشکیل دولت لبنان و توقف جنگ در یمن، در جریان این گفتگوها خبر می دهند.

تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: اخباری که درباره افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی منتشر می شود، واقعیت ندارد و نباید به آن ها توجه کرد.

لغو سفر ظریف به اتریش
استفانی لیختنشتاین خبرنگار اتریشی نوشت‌: جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اقدامی در لحظه آخر سفر خود به اتریش را به خاطر وجود پرچم های اسرائیل بر فراز مقر نخست وزیری و وزارت خارجه در وین لغو کرد. لیختنشتاین ادامه داد: وزارت امور خارجه اتریش در این باره با من گفت که «لغو این سفر در روابط خوب دیرینه ما و کانال های باز ارتباطی با ایران تغییری ایجاد نخواهد کرد. اما ما اظهار همبستگی مان با اسرائیل را مبتنی بر سفر مقامات دیگر کشورها نخواهیم دانست.»سخنگوی وزارت خارجه هم گفت ظریف مصلحت ندانست در این شرایط به وین سفر کند.

حمله وحشتناک اسرائیل به مقر رسانه ها در غزه
یک برج مسکونی در غزه که دفاتر مرکزی الجزیره و دیگر شبکه‌های بین‌المللی در آن واقع بود هدف حمله اسرائیل قرار گرفت. مدیرعامل آسوشیتدپرس در اعتراض به حمله تل آویو به مقر رسانه‌ها گفت از این حمله وحشت کردیم. او گفت: جهان کمتر از آنچه در غزه اتفاق می افتد آگاه خواهد شد.

روحانی: واکسن نزده ام، چون نوبتم نشده
رئیس جمهور گفت: من با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزده ام چون هنوز نوبتم نشده است. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم. من مسئول سطح بالایی را نمی شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.

 

نظرات بینندگان