arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جنگ روانی انتخاباتی با یک شایعه / تکذیب یک خبر درباره مذاکرات وین / اسامی منتشرشده از تاییدصلاحیت شده ها واقعیت دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اسامی منتشرشده از تاییدصلاحیت شده ها واقعیت دارد؟
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به انتشار اسامی تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اسامی منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها حقیقت ندارد و شورای نگهبان کاملا این اخبار را تکذیب می‌کند. وی افزود: ما در حال بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هستیم و پس از حصول نتیجه اسامی تایید صلاحیت شده را اعلام خواهیم کرد.

ظریف با پاپ فرانسیس دیدار کرد
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت خصوصی در واتیکان دیدار کرد.


وزارت خارجه: ادامه توافق با آژانس، نقض قانون مجلس نیست
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به توافق رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: توافق این بود که فیلم ها را ضبط کنند اما در اختیار آژانس قرار نگیرد و این تصمیم داخلی بود و این امکان وجود دارد در یک ماه این فیلم‌ها پاک شود. مهم این است آژانس بین المللی انرژی اتمی از همان زمان مصوب مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی ندارد. به گفته خطیب زاده اینکه ما به این توافق ادامه بدهیم هم نقض قانون مجلس نخواهد بود. چرا که قرار شد در صورت رسیدن به توافقی در وین، فرجه ای به آژانس داده شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت، روز ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۲۸۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

تکذیب یک خبر درباره مذاکرات وین
خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توافق اولیه با ۱+۴ گفت: هنوز گفت و گوها ادامه دارد هر سه کارگروه کارهای خود را انجام دادند. درصد قابل توجهی از مسائل باقیمانده در این کارگروه تکمیل شده درصدی هم به تصمیمات سیاسی نیاز دارد. او تصریح کرد: موضوعی به نام توافق اولیه وجود ندارد هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه همه شرایط اتفاق بیفتد.

جنگ روانی انتخاباتی با یک شایعه؟
وزیر نفت با تکذیب گرانی بنزین گفت: شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است. زنگنه تاکید کرد: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.

قتل کارگردان سینما توسط پدر و مادرش
جسد بابک خرمدین کارگردان سینمای ایران روز ۲۶ اردیبهشت در فاز ۳ شهرک اکباتان تهران کشف شد. قتل او به دست پدر و مادرش بوده که هر دو توسط پلیس بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار دارند. ایرنا به نقل از یک منبع آگاه در پلیس نوشته بابک خرمدین را با خوراندن دارو، بیهوش کرده و با چاقو به قتل رسانده اند. بر اسن اساس، قاتل جسد او را تکه تکه کرده و در نزدیک‌ترین سطل زباله انداخته است.

واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا اواخر شهریور
سیما سادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از واکسیناسیون تمامی دانشجویان دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریور ماه خبر داد و گفت: آموزش مجازی به دانشجویان ضربه وارد کرده و ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها است، برگردیم.

نظرات بینندگان