arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

ربات خودرویی به کودکان برنامه نویسی می‌آموزد

ربات  خودرویی Sphero برای آموزش برنامه نویسی به کودکان هدایت می‌شود، حرکت این ربات شامل پازل‌هایی است که به طور منطقی به دستورالعمل‌های رایانه نیاز دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات  خودرویی Sphero برای آموزش برنامه نویسی به کودکان هدایت می‌شود، حرکت این ربات شامل پازل‌هایی است که به طور منطقی به دستورالعمل‌های رایانه نیاز دارند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برند، قدیمی اسباب بازی‌های رباتیک Sphero، یک ماشین اسباب بازی رباتیک را معرفی کرده است که برای آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان خردسال طراحی شده است. این ربات، Sphero indi نامیده می‌شود و بچه‌ها می‌توانند با استفاده از کاشی‌های سیلیکونی با رنگ‌های مختلف به ماشین دستورالعمل بدهند و به آن‌ها اجازه دهند مسیر‌هایی پر  پیچ و خم ایجاد کنند.

ربات خودرویی
این ربات از یک سنسور رنگ برای بررسی کاشی مورد نظر خود استفاده می‌کند، کاشی‌های سبز به ربات می‌گویند سرعت را افزایش دهید، کاشی‌های صورتی رنگ به ربات  می‌گویند تا به سمت چپ بچرخد، کاشی‌های بنفش به ربات می‌گویند متوقف شود و غیره.

برای آموزش چگونگی ایجاد دستورالعمل برای رسیدن به سطح پایین از نقطه A به نقطه B، این اسباب بازی دارای کارت‌های چالش است که شامل الگو‌هایی با کاشی‌های از دست رفته است، بنابراین آن‌ها باید دریابند که کدام رنگ کاشی به ماشین کمک می‌کند تا به هدف خود برسد.

برنامه نویسی

کودک می‌تواند دستورالعمل‌های کاشی را بدون هیچ گونه ارتباطی با تلفن یا رایانه دنبال کند، اما اگر بچه‌های شما آماده کنترل کمی بیشتر باشند، برنامه Sphero Edu Jr به آن‌ها اجازه می‌دهد از یک زبان مبتنی بر بلوک برای شخصی سازی رفتار خودرو استفاده کنند.

نظرات بینندگان