arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

آغاز واکسیناسیون عمومی از تابستان / وزیر بهداشت: در خردادماه اولین تزریق واکسن ایرانی انجام می شود

سعید نمکی با بیان اینکه تردیدی نداریم که بر بیماری کرونا فائق خواهیم آمد تصریح کرد: در خردادماه اولین تزریق واکسن ایرانی در کنار واکسن‌های وارداتی انجام خواهد شد و در تلاشیم تا پایان خرداد واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر پایان یابد و از تابستان واکسیناسیون عموم آغاز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز واکسیناسیون عمومی در تابستان سال جاری خبر داد.

عصر امروز سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و هفتمین آیین پویش ره سلامت برای افتتاح چهار پروژه درمانی در شهرستان دزفول حضور یافت.

در این مراسم مجتمع زنان و زایمان حضرت زینب با ۱۱۰ تخت شامل ۲۵ تخت LDR، بخش نوزادان با ۶ تخت، اتاق عمل و ۵۷ تخت بستری با اعتباری بالغ بر ۴۰۵ میلیارد ریال برای ساخت و ۱۲۰ میلیارد ریال جهت تجهیز، مرکز غربالگری سرطان با اعتباری قریب به ۶ میلیارد تومان، مرکز دیالیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان افتتاح گردید.

سعید نمکی در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز زیارت خاک این شهرستان مطهر نصیبمان شد چراکه دزفول پایتخت مقاومت و ایستادگی است و لحظه‌ای مردم شهر را ترک نکردند و مثل کوه ماندن که این امر موجب یأس و ناامیدی دشمن گردید.

وی افزود: ما در اوج تحریم‌های ظالمانه بودیم که با طوفانی به نام کرونا مواجه شدیم اما در این امر با طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی با نیروهای بسیجی هم‌قدم شدیم و تاثیر این طرح بسیار مثبت و شگفت‌انگیز بود به‌گونه‌ای که در جلسات با کشورهای حوزه مدیترانه، جمهوری اسلامی ایران را آبرومند خطاب می‌کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دفاع مقدس و جنگ می‌دانستیم که دشمن کجاست و از کجا موشک می‌خوریم اما در کرونا دشمن را که در بدن فرد ناقل است، نمی‌بینیم.

وی ادامه داد :در جنگ گرچه سرداران شهید بسیاری از دست دادیم اما سربازان و بسیجیان بیشترین شهید شد درصورتی‌که در کرونا اغلب سرداران به شهادت رسیدند.

سعید نمکی تصریح کرد: مقاومت مردم خوزستان یک فرهنگ در کل کشور شد که درنهایت چاشنی و الگوی ما برای مقابله با کرونا گردید و در این برهه تمام دستگاه‌ها و مردم در کنار هم ماندند و مقاومت خود را نشان دادند.

وی بیان کرد: ما در اوج تحریم‌ها و کرونا ایستادیم و ساختیم به گونه‌ای که امسال و سال پیش پربارترین سال توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت بود.

نمکی عنوان کرد: در این مدت سه هزار تخت آی‌سی‌یو اضافه شد و ۴۶۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌ها رساندیم که از این تعداد ۶۶ دستگاه در پیک چهارم اضافه شد.

وی ادامه داد: این افتخاری‌ست برای ما که در همین پیک چهارم و در مواجهه با کرونای انگلیسی هیچ بیماری سرگردان از بیمارستان خارج نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حتی یک بیمار غیرکرونایی که در این ایام به تخت آی‌سی‌یو احتیاج داشت بی‌نصیب از آن نماند.

وی بیان کرد: امسال و سال گذشته هر ماه حدود یک‌هزار و ۳۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد و یک‌هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشت و خانه بهداشت در حال بهره‌برداری است.

سعید نمکی با بیان اینکه تردیدی نداریم که بر بیماری کرونا فائق خواهیم آمد تصریح کرد: در خردادماه اولین تزریق واکسن ایرانی در کنار واکسن‌های وارداتی انجام خواهد شد و در تلاشیم تا پایان خرداد واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر پایان یابد و از تابستان واکسیناسیون عموم آغاز شود.

نظرات بینندگان