arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰

کاهش سریع فشار خون با خوراکی‌ها (قسمت اول)

وقتی به فکر کاهش فشار خون هستیم، معمولاً به فکر کاهش نمک و غذا‌های فرآوری شده هستیم. اما رژیم غذایی سالم برای قلب چیزی فراتر از کاهش مصرف سدیم است. رژیم DASH (رویکرد‌های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا)، که به طور خاص برای کمک به کنترل فشار خون طراحی شده است، بر خوردن بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و سایر غذا‌های غنی از فیبر تأکید دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی به فکر کاهش فشار خون هستیم، معمولاً به فکر کاهش نمک و غذا‌های فرآوری شده هستیم. اما رژیم غذایی سالم برای قلب چیزی فراتر از کاهش مصرف سدیم است. رژیم DASH (رویکرد‌های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا)، که به طور خاص برای کمک به کنترل فشار خون طراحی شده است، بر خوردن بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و سایر غذا‌های غنی از فیبر تأکید دارد.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، رژیم غذایی DASH برای قلب بسیار مفید  و سرشار از غذا‌هایی است که دارای مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر هستند:

 

 

ماسک

ماست کم چرب یا فاقد چربی

لبنیات کم چرب منبع خوبی از کلسیم است که یکی از اصلی‌ترین ترکیباتی است که به مبارزه با فشار خون کمک می‌کند. یک وعده به اندازه یک لیوان ماست کم چرب حدود ۳۰ درصد مقدار کلسیم توصیه شده برای روز را به شما می‌دهد.

موز
موز

موز سرشار از پتاسیم است، یک بسته  موز در اندازه متوسط حدود ۴۲۰ میلی گرمی، تقریباً نه درصد از میزان توصیه شده در روز را شامل می‌شود. موز همچنین سرشار از فیبر است و به اسموتی‌ها، کالا‌های پخته شده و غذا‌های منجمد شیرینی طبیعی می‌بخشد.

سبزی


سبزیجات

سبزیجات برگدار که شامل کلم پیچ، اسفناج، سبزی چغندر و کاهو می‌شوند، منابع عالی پتاسیم هستند.

چغندر

چغندر

چغندر سرشار از اکسید نیتریک (کاهش دهنده فشار خون) است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب چغندر می‌تواند چهار تا پنج میلی متر جیوه فشار خون سیستولیک شما را کاهش دهد. سعی کنید آب چغندر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و اگر آب میوه فروشگاهی خریداری کردید، اطمینان حاصل کنید که قند به آبمیوه  اضافه نشده است.

نظرات بینندگان