arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

همتی: سالی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خواهیم ساخت / ۵۰ درصد کابینه من زنان و جوانان خواهد بود

 عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۵۰ درصد کابینه من زنان و جوانان خواهد بود و حتما ۵ نفر از اعضای کابینه ام را از زنان انتخاب می کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: همتی گفت: ۵۰ درصد کابینه من زنان و جوانان خواهد بود و حتما ۵ نفر از اعضای کابینه ام را از زنان انتخاب می کنم.

 عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۵۰ درصد کابینه من زنان و جوانان خواهد بود و حتما ۵ نفر از اعضای کابینه ام را از زنان انتخاب می کنم. ناکارآمدی در کشور در سال های گذشته باعث بروز بی اعتمادی در جامعه شده و موجب هدایت سرمایه سرگردان به خارج از کشور شده است.

همتی ادامه داد: به واحد های کوچک تولیدی باید توجه شود تا به این وسیله جوانان دارای شغل شوند‌. مسئله دیگر روحیه جوانان است. جوانان ما چه اوقات فراغتی دارند. وضعیت فعلی اصلا مناسب جوانان ما نیست. باید میزان دخالت در زندگی جوانان را کم کنیم تا آنها کم تر به سمت خروج از کشور و مهاجرت سوق پیدا کنند.

عبدالناصر همتی با اشاره به دغدغه ها و برنامه های خود برای حل مشکلات مسکن و جوانان گفت: بحث جوانان و مشکلات‌شان دغدغه مهم دولت آینده است. مردم اگر به بنده اطمینان بکنند و لایق بدانند که مسئولیت اجرایی داشته باشم، این مسائل در دستور کار جدی دولتم خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات ازدواج، امنیت روانی جامعه را دچار مشکل کرده است، حل این مشکلات را امکان‌پذیر خواند و اظهار داشت: دو راه برای حل این موضوع وجود دارد؛ یک راه، آن است که طرح مسکن ملی را به طور جدی پیگیری کنیم. در این راستا سالی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی باید ساخته و این حداقل کاری است که باید انجام شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در عین حال گفت: در خیلی از کشورهای دنیا ساخت مسکن توسط دولت‌ها انجام نمی‌شود، بلکه دولت‌ها زمینه لازم را برای ساخت مسکن فراهم می‌کنند. واگذاری زمین‌های ارزان قیمت و حتی مجانی، در همه جا اتفاق می‌افتد و ما هم باید مورد توجه قرار دهیم.

همتی اضافه کرد: نکته دیگر که فکر می کنم علاوه بر ساخت مسکن باید انجام شود، این است که دولت نهادهای عمومی دولتی به خصوص شهرداری‌ها را ترغیب کرده و امکاناتی در اختیارشان قرار بدهند تا بتوانیم مسکن استیجاری تولید کنیم. در خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا شما مسکن استیجاری دارید که آن را در اختیار جوانانی قرار می‌دهید که تازه ازدواج می‌کنند.

وی ادامه داد: این جوانان به تدریج که وضعیت مالی‌شان بهتر می‌شود، مسکن خریداری کرده و خانه‌های استیجاری مجدداً در اختیار جوانان جدیدی که تازه ازدواج می‌کنند، قرار می‌گیرد. این دو، مهم ترین محور کار در زمینه مسکن برای جوانان است و امیدوارم ظرف چهار سال دولت حداقل سه میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هم‌اکنون واحدهای مسکونی خالی زیادی هم خالی هستند، ابراز داشت: باید سیاست‌هایی را اجرا کنیم که مردم ترغیب شوند که واحد مسکونی خالی خود را اجاره دهند. البته واقعیت این است که بخش عمده‌ای از افزایش قیمت مسکن ما به‌خاطر انتظارات تورمی است. انتظارات تورمی کنترل شود، حتما در تثبیت و حتی پایان آمدن قیمت مسکن مفید خواهد بود.

نظرات بینندگان