arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

دلایل شگفت آور ریزش موی شما (قسمت اول)

ریزش مو را می‌توان از شایعترین مشکلات افراد در سراسر جهان دانست، اما فارغ از مسائل ژنتیکی، برخی دیگر از مسائل نیز در ریزش مو نقش دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریزش مو را می‌توان از شایعترین مشکلات افراد در سراسر جهان دانست، اما فارغ از مسائل ژنتیکی، برخی دیگر از مسائل نیز در ریزش مو نقش دارند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی عوامل در ریزش مو نقش دارند که گاهی چندان جدی گرفته نمی‌شوند:

دارو

شما داروی خاصی مصرف می‌کنید

نگاهی دیگر به عوارض جانبی دارو‌هایی که مصرف می‌کنید داشته باشید، ممکن است ریزش مو در این فهرست باشد. نمونه‌هایی از این نوع دارو‌ها شامل دارو‌های رقیق کننده خون، دارو‌های آکنه سرشار از ویتامین A، استروئید‌های آنابولیک یا دارو‌های آرتروز، افسردگی، نقرس، مشکلات قلبی یا فشار خون بالا است.

حاملگی
شما اخیرا حامله و بچه دار شده اید

هنگامی که باردار هستید، هورمون‌های شما باعث می‌شوند مو‌های شما  کمتر بریزند و حتی تار‌های موی شما قوی‌تر شوند، اما پس از زایمان، با جابجایی مجدد هورمون‌ها، مو‌های ۹ ماه بارداری شما دچار تغییر و ضعف می‌شوند و با ریزش مو مواجه می‌شوید البته  همه چیز تا حدود ۳ تا ۶ ماه بعد متعادل می‌شود.

آهن
بدن شما آهن کافی ندارد

آهن به سلامت مو کمک می‌کند. وقتی سطح آهن کاهش می‌یابد، حجم مو‌های شما نیز کاهش می‌یابد. احتمالاً سرنخ‌های دیگری نیز  خواهید داشت که نشان می‌دهد میزان کم آهن باعث ریزش مو می‌شود، مانند ناخن‌های شکننده، پوست زرد یا رنگ پریده، تنگی نفس، ضعف و ضربان قلب سریع.

نظرات بینندگان