arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۷ خرداد ۱۳۷۷: محمود واعظی گزارشی از اقدامات مقدماتی برای تشکیل حزب استقلال را داد؛ خواست به روحانی و حبیبی بگویم با آن‌ها همکاری کنند / یوسف القرضاوی آمد، از من خواست تفسیر راهنما را به عربی ترجمه کنم

خاطرات آیت الله هاشمی: مطابق معمول، بعد از نماز صبح، مقدارى روى تفسير راهنما براى اصلاح نمايه‌ها جهت كليد قرآن، كاركردم. به بخش فارسى راديوهاى [بی‌بی‌سی] انگليس و [صدای] آمريكا، گوش دادم. صبحانه را آماده‌كردم. عفت هم آمد. ساعت نُه صبح به دفترم رسيدم. تا ساعت یازده، روزنامه‌ها و گزارش‌ها را ديدم. در اكثر جرايد صبح، خبر شروع محاكمه [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار تهران، مورد توجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

مطابق معمول، بعد از نماز صبح، مقدارى روى تفسير راهنما براى اصلاح نمايه‌ها جهت كليد قرآن، كاركردم. به بخش فارسى راديوهاى [بی‌بی‌سی] انگليس و [صدای] آمريكا، گوش دادم. صبحانه را آماده‌كردم. عفت هم آمد. ساعت نُه صبح به دفترم رسيدم. تا ساعت یازده، روزنامه‌ها و گزارش‌ها را ديدم. در اكثر جرايد صبح، خبر شروع محاكمه [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار تهران، مورد توجه است.

آقاى [علی‌اصغر] مرواريد آمد. نسبت به نحوه برخورد با مسأله آیت‌الله منتظرى و آقاى كرباسچى و نيز مسأله ثروت‌هاى بادآورده انتقاد داشت و از كارهاى مطبوعاتي‌اش گزارشى داد و خواست كه از مركزشان [= دارالفکر] بازديدكنم.


آقاى مسعود خوانسارى، معاون وزير راه و ترابری آمد. گزارشى از ترانزيت‌كالا از ايران و رشد ترانزيت مواد سوختى از آسياى‌ميانه و آذربايجان و ساخت پايانه‌ها داد؛ هنوز مسلط بركارها نيستند و در مقابل سئوالات مى‌ماند. از عدم همكارى ناجا [= نیروی انتظامی] انتقاد داشت.

دكتر [عبدالله] جاسبى، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. از اينكه توانسته طرح ادغام كنكور دانشگاه آزاد در كنكور دولتى را از دستور شوراى عالى انقلاب فرهنگی خارج كند، خوشحال است و اميدوار است كه در مجلس هم پيروز شود. گزارشى از وضع روزنامه آفرينش و روزنامه ديگرش «شاپرك» داد و خواستار تشكيل [جلسه] هيأت امناء شد.

ظهر ياسر آمد. عازم سفر به عربستان، براى بازيد از مزرعه‌های هالوفيت است. هالوفیت، گياهى است كه با آب دريا مى‌رويد. عصر آقايان [حسین] محلوجى و [محمود] واعظى آمدند و گزارشى از اقدامات مقدماتى براى تشكيل حزب استقلال را دادند و خواستند كه به دكتر [حسن] روحانى و دكتر [حسن] حبيبى بگويم كه با آنها همكارى كنند و در مورد محاكمه كرباسچى و... سؤالاتي داشتند.
آقاى [یوسف القرضاوی]، امام‌جمعه قطر، همراه آقاى [محمد] واعظ‌زاده [خراسانی] آمد. اهل مصر است و از اخوان‌المسلمين بوده. توضيحاتى از كارهاى خودش و برنامه درسى‌اش در دانشگاه‌ها و نمازجمعه‌ و كارهاى سياسى‌اش در گذشته و حال و نيز برنامه زنده‌اى كه از تلويزيون الجزيره دارد. از من خواست، تفسیر راهنما را به‌ عربى ترجمه‌كنم. عصر مقدارى به دادگاه [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار [تهران] از راديو گوش دادم.

نظرات بینندگان