arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

کیم جونگ اون: سبک کی-پاپ، موسیقی پاپ کره جنوبی، سرطان خطرناک است / این سبک می تواند جوانان کره شمالی را با لباس، مدل مو، سخنرانی و رفتار نامطبوع فاسد کند

در شرایطی که طرفداران کی-پاپ در کره جنوبی و دیگر نقاط جهان رو به افزایش است، دولت کره شمالی و رهبر پیونگ یانگ بار دیگر موضع خودشان را در قبال موسیقی و رسانه‌های کره جنوبی مشخص کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در شرایطی که طرفداران کی-پاپ در کره جنوبی و دیگر نقاط جهان رو به افزایش است، دولت کره شمالی و رهبر پیونگ یانگ بار دیگر موضع خودشان را در قبال موسیقی و رسانه‌های کره جنوبی مشخص کردند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از رسانه دولتی پیونگ یانگ گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر ۳۷ ساله کره شمالی به تازگی کی-پاپ (موسیقی پاپ کره جنوبی) را "سرطان خطرناک" توصیف کرده که میتواند جوانان کره شمالی را با "لباس، مدل مو، سخنرانی و رفتار نامطبوع" فاسد کند.

رسانه دولتی کره شمالی تاکید کرد که اگر روی کی-پاپ و دیگر سرگرمی‌های کره جنوبی نظارت وجود نداشته باشد، میتواند کره شمالی را "همچون یک دیوار نم‌زده ویران کند."

مخالفت کیم جونگ اون با کی-پاپ مساله تازه‌ای نیست. او آوریل هم درباره آنچه "تغییر جدی در وضعیت ایدئولوژیکی و ذهنی" جوانان کره شمالی نامید، صحبت کرد.

علاوه بر این طبق قانون جدیدی، آن دسته از شهروندان کره شمالی که درگیر این نوع سبک در کره جنوبی شوند، با پنج تا ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم میشوند.

جونگ گووانگ ایل، یک فراری از کره شمالی که گفته میشود در انتقال موسیقی کی-پاپ به کره شمالی نقش دارد، به نیویورک تایمز گفت: جوانان کره شمالی فکر میکنند که هیچ چیز را مدیون کیم جونگ اون نیستند. اگر او نمیخواهد پایه و اساس آینده حکومت دودمان خانواده‌اش را از دست بدهد، باید کنترل عقیدتی خود را بر روی جوانان دوباره برقرار کند.

نظرات بینندگان