arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: اضافه شدن واکسن «برکت» به واکسیناسیون کشوری کرونا؛ از هفته آینده

وزیر بهداشت گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد و مجموعه برکت از امروز محموله‌ای را که آماده کردند، تحویل همکارانمان در معاونت بهداشتی می‌دهند که از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری خواهد پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر بهداشت گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد و مجموعه برکت از امروز محموله‌ای را که آماده کردند، تحویل همکارانمان در معاونت بهداشتی می‌دهند که از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری خواهد پیوست.

دکتر سعید نمکی گفت: همانطور که در کشورهای دنیا و کشورهایی مانند ترکیه، امارات و... فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌های چینی و ... به عنوان واکسیناسیون عمومی مطرح می‌شد، ما هم قرار بود اگر فاز یک و دو کارآزمایی بالینی در واکسن‌هایمان به خوبی پیش رود، نتایجش را بررسی کنیم و اگر مشکلی نداشته باشد، بعد از اینکه مقداری هم از فاز سوم بگذرد و خیالمان راحت شود که واکسن بی‌عارضه و کم مشکلی است، می‌توانیم در حد واکسیناسیون عمومی اجازه اضطراری مصرف آن‌ها را بدهیم که این اتفاق افتاد.

وی افزود: دیروز در جلسه‌ای که ۵ بعد از ظهر از سوی متخصصین برگزار شد، مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت داده شد، اما واکسن پاستور به دلیل اینکه قرار بود یک یا دو مدرک را تکمیل و ارائه کند، قرار شد بعد از تکمیل مدارک اجازه استفاده اضطراری خواهد گرفت.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، نمکی گفت: به هر حال مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد و از امروز محموله‌ای را که آماده کردند، تحویل همکارانمان در معاونت بهداشتی می‌دهند که از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری خواهد پیوست.

نمکی گفت: واکسن پاستور هم که یکی از بهترین واکسن هایی است که با تکنولوژی مشترک ما و کشور کوباست، از اوایل هفته آینده اجازه مصرف اضطراری را خواهد گرفت و آن مجموعه هم به مجموعه واکسیناسیون کشور اضافه می شود

نظرات بینندگان