arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

رییس ستاد انتخابات کشور: در صورت حضور مردم در شعبه‌ها، رای‌گیری تا ساعت ۲ تمدید می‌شود

جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور، در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال تمدید رای گیری تا ساعت ۲ وجود دارد، گفت: اگر در شهرستان یا حوزه ای، مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، حتما انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر در شهرستان یا حوزه‌ای مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، رای‌گیری حتما تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

«جمال عرف»  روند مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را خوب ارزیابی کرد و افزود: وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می کنید می بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه ها شمارش شود.

وی ادامه داد: پس از شمارش تعرفه ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می رسیم و نتایج اعلام می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال تمدید رای گیری تا ساعت ۲ وجود دارد، گفت: اگر در شهرستان یا حوزه ای، مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، حتما انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.

آمار و ارقام غیررسمی درباره نتایج انتخابات هیچ اعتباری ندارد

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در گفت وگویی تصریح کرد: آمار و ارقامی که در باره نتایج انتخابات از سوی منابع غیررسمی اعلام می‌شود به هیج وجه اعتبار ندارد و بیشتر شبیه تخمین و پیش گویی است و در صورت ایجاد مشکل وزارت کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نسبت به اعلام چنین آمارهایی به طور قطع باید رسیدگی شود. اگر اعلام این آمار منجر به مشکلات سیاسی و امنیتی شود اعلام کنندگان باید پاسخگو باشند.

وی عنوان داشت: تنها مرجعی که باید رسما نتایج را اعلام کند وزارت کشور است. این وزارت‌خانه هم اعلام آمار را با هماهنگی هیات‌های نظارت مرکزی در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: خواهش من از همه عزیزان در رسانه‌ها این است که پیشگویی نکنند و در این مورد باعث ایجاد مشکلات نشوند. به لحاظ قانونی وزارت کشور مجبور است که موارد را پیگیری کند.



نظرات بینندگان