arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

ستاد انتخابات: انتخابات ۲۸ خرداد با مشارکت ۵۴ درصدی مردم خراسان رضوی پایان یافت

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فرایند رای گیری در ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد با مشارکت ۵۴ درصدی واجدان شرایط در خراسان رضوی پایان یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فرایند رای گیری در ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد با مشارکت ۵۴ درصدی واجدان شرایط در خراسان رضوی پایان یافت.

محمدعلی نبی پور در ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه از ساعت ۲۴ روز جمعه در مناطق روستایی و شعبه‌هایی که فردی برای اخذ رای در آنها حاضر نبود، شمارش آرا اغاز شد در مجموع از پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای آرای ۸۱۵ شعبه در استان تاکنون شمارش شده است.

وی ادامه داد: در شهر مشهد ساعت ۲ بامداد روز شنبه رای گیری پایان یافت اما افرادی که در داخل شعب بودند می توانستند رای دهند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تا ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد در مجموع ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۱۹ نفر در این استان رای خود را به صندوقها ریختند که این تعداد ۵۴.۶۹ درصد واجدان شرایط را شامل می شود که ممکن است بعد از شمارش نهایی این رقم تغییر کند.

وی افزود: ۵۱ درصد از مجموع رای دهندگان را زنان و ۴۹ درصد را مردان تشکیل می دهند.

نبی پور ادامه داد: از نظر ترکیب سنی افراد ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۴ درصد، افراد ۲۵ تا ۴۵ سال ۴۷ درصد، افراد ۴۵ تا ۶۵ سال ۲۹ درصد و افراد بالای ۶۵ سال ۱۰ درصد از رای دهندگان را تشکیل داده اند.

وی گفت: در شهر مشهد نیز یک میلیون و ۷۴ هزار و ۶۴ رای اخذ شده است که حدود۴۵.۲ درصد واجدان شرایط را شامل می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار شد.

در مجموع ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت کردند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس به رقابت پرداختند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

نظرات بینندگان