arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

دلایل شگفت آور ریزش موی شما (قسمت دوم)

ریزش مو را می‌توان از شایعترین مشکلات افراد در سراسر جهان دانست، اما فارغ از مسائل ژنتیکی، برخی دیگر از مسائل نیز در ریزش مو نقش دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ریزش مو را می‌توان از شایعترین مشکلات افراد در سراسر جهان دانست، اما فارغ از مسائل ژنتیکی، برخی دیگر از مسائل نیز در ریزش مو نقش دارند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی عوامل در ریزش مو نقش دارند که گاهی چندان جدی گرفته نمی‌شوند:

استرس

شما استرس دارید

گاهی اوقات، مقادیر زیاد استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را روشن کرده و به فولیکول‌های مو حمله کند. نگرانی و اضطراب فراوان همچنین می‌تواند رشد مو‌های شما را متوقف کند، که باعث می‌شود هنگام مسواک زدن مو‌ها ریزش پیدا کنند.

پروتئین

شما پروتئین کافی دریافت نمی‌کنید

بدن در حالت کمبود پروتئین راهی پیدا می‌کند تا بتواند سلامت خود را  حفظ کند و این شامل توقف رشد مو است. حدود ۲ تا ۳ ماه پس از آن، مو شروع به ریزش می‌کند. افزودن گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل، دانه‌ها و لوبیا به وعده‌های غذایی بیشتر می‌تواند پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی شما قرار دهد.

کنترل بارداری

شما در حال کنترل بارداری هستید

کنترل هورمونی تولد مانند استفاده از دارو‌های ضد بارداری خوراکی، کاشت هورمون زیر پوست، آمپول و... اگر سابقه آن را در خانواده خود داشته باشید، می‌تواند باعث ریزش مو شود. پزشک شما ممکن است بتواند گزینه‌ای غیر هورمونی را پیشنهاد کند که به شما کمک می‌کند مو‌های خود را بیشتر نگه دارید.

نظرات بینندگان