arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان غذا و دارو: تا پایان سال به بیش از ۲۷۰ میلیون دُز واکسن نیاز داریم؛ مشکلات ارز برای ورود واکسن‌ محدود است / مردم منتظر ارسال پیامک برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا باشند

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با رسیدن واکسن‌های تولید داخل که هفته گذشته مجوز مصرف اضطراری آن را داشته ایم، قطعا باید گفت که با چنین وضعیتی مشکلات جهانی و ارز برای ورود واکسن‌های خارجی محدود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی سازمان غذا و دارو از دریافت دوز اول واکسن کرونا برای بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خبر داد.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با وجود فراز و فرود‌هایی که در تامین واکسن کرونا داشته ایم، خوشبختانه تا به امروز افزون بر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حداقل دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و از این میان بیش از ۸۰۰ هزار نفر هم دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند.

او افزود: با رسیدن واکسن‌های تولید داخل که هفته گذشته مجوز مصرف اضطراری آن را داشته ایم، قطعا باید گفت که با چنین وضعیتی مشکلات جهانی و ارز برای ورود واکسن‌های خارجی محدود است.

جهانپور تصریح کرد: برای ایمنی سازی باید حداقل ۵۶ تا ۶۰ میلیون نفر که دارای سنین بالای ۱۸ سال هستند، واکسینه شوند و واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۸ سال موضوعی است که شاید در آینده به آن پرداخته شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسن‌های فعلی دو دوزِ هستند و حدود ۱۲۰ میلیون دوز در کشور برای دور اول واکسیناسیون نیاز است و با توجه به روند تامین واکسن از محل خرید خارجی و داخلی برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ میلیون دوز واکسن تولید شود.

جهانپور بیان کرد: در روز‌های آتی برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا اقدام می‌شود، مطابق یافته‌های علمی و دانسته‌های ما از واکسن‌های قبلی که مربوط به کرونا نبوده نشان می‌دهد که با فاصله افتادن بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا، اثر بخشی آن کاهش نخواهد یافت. گفتنی است که واکسن داخلی به مرحله تولید انبوه رسیده است و هر روز و هر هفته بر تعداد تنوع و تولید آن‌ها افزوده خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مردم عادی بدون هیچ نگرانی تا روز‌های آینده منتظر ارسال پیامک برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا باشند.

نظرات بینندگان