arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

جزئیات تماس تلفنی رئیس جمهور عراق با رئیسی / تاکید صالح بر اهمیت هماهنگی مشترک به منظور ارتقای امنیت و ثبات در منطقه

برهم صالح رئیس جمهوری عراق در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی با تبریک به رئیس جمهور منتخب ایران بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد. صالح در طی تماس تلفنی بر اهمیت روابط مشترک و محکم دو کشور و دو ملت دوست تاکید و اهمیت ادامه کار برای تقویت این روابط در زمینه های سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و تجاری را خاطرنشان کرد. برهم صالح همچنین از اهمیت هماهنگی مشترک به منظور ارتقای امنیت و ثبات در منطقه گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: برهم صالح رئیس جمهوری عراق در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی با تبریک به رئیس جمهور منتخب ایران بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای ریاست جمهوری عراق، صالح در طی تماس تلفنی بر اهمیت روابط مشترک و محکم دو کشور و دو ملت دوست تاکید و اهمیت ادامه کار برای تقویت این روابط در زمینه های سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و تجاری را خاطرنشان کرد. برهم صالح همچنین از اهمیت هماهنگی مشترک به منظور ارتقای امنیت و ثبات در منطقه گفت.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در تماسی با سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران اعتماد ملت ایران را به او تبریک گفت و بر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

الکاظمی در این تماس با رئیسی رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد که «همکاری های مشترک در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه های اقتصادی، امنیتی و مبارزه با تروریسم و آنچه امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را تقویت می کند» بیشتر شود.

رئیسی نیز در این گفت و گوی تلفنی از نخست وزیر عراق تشکر کرد و روابط تاریخی ارتباط دهنده بین دو کشور و اشتیاق جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تحول بخشیدن به همکاری ها در همه عرصه ها را یادآور شد.

پیشتر برهم صالح رییس جمهوری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پیام هایی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

برخی منابع عراقی به نقل از دفتر رسانه ای نخست وزیری گزارش دادند که رئیسی در تماس تلفنی الکاظمی از نخست وزیر عراق دعوت کرد تا در نزدیک ترین فرصت به ایران سفر کند.

نظرات بینندگان